Google Conversiecentrum

Het Belang van Conversies

U werkt hard aan het aantrekken van verkeer naar uw website. Maar zijn er voldoende bezoekers die converteren naar betalende klanten? De meest succesvolle online bedrijven:

  • Benoemen duidelijke doelstellingen voor hun website
  • Weten hoe effectief hun sites zijn in het behalen van de doelstellingen
  • Testen continue met verschillende designs en tekst om te ontdekken welke combinatie het hoogste conversiepercentage heeft.

Leer meer hierover; bekijk hieronder het pad van een bezoeker en registreer voor een gratis conversie webinar. Neem contact op met een Google Conversion Professional voor hulp van een expert.

Infographic Learn
A. Uw bezoekers begrijpen
A

Hoe goed begrijpt u uw klanten? Elke bezoeker van uw website heeft een reden om er te zijn. Uw site moet het makkelijk voor ze maken om hun doel te bereiken (bijvoorbeeld om iets te kopen, informatie over een product te vinden, hulp krijgen, of iets compleet anders). Het is wellicht niet mogelijk om iedere individuele bezoeker te volgen, maar het is gemakkelijk om ze in segementen in te delen bij gebruikelijke attributen en acties om een beter idee te krijgen over hoe ze interactie aangaan met uw site. Dit kan gedaan worden met tools zoals Google Analytics.

B. Bezoekers maximaliseren
B

Sommige potentiële klanten bereiken nooit uw website. Door gebruik te maken van tools zoals de AdWords Editor kunt u aanwezig zijn op alle zoekwoorden waar uw klanten naar zoeken. Gebruik het Vertoningsaandeel (Impression Share) rapport om uw budget en biedingen te optimaliseren en zo veel mogelijk relevante gebruikers te bereiken.

C. Verkeersbronnen
C

Met producten zoals Google Analytics kunt u informatie krijgen over hoe bezoekers uw site gevonden hebben en wat ze doen op uw site. Door het vergelijken van conversieratios van de verschillende verkeersbronnen kunt u identificeren welke bron het beste verkeer naar uw site stuurt en uw marketing activiteiten en budget gebruiken voor deze bronnen. Slecht presterende verkeersbronnen (die bezoekers sturen met lage conversieratio's) kunt u aanpakken om de resultaten te verbeteren. Campagne tracking en AdWords Auto-tagging in Google Analytics kan u helpen om verkeersbronnen te identificeren van al uw marketingactiviteiten.

D. De Homepage
D

The homepage is vaak de eerste pagina die bezoekers zien als ze uw site bereiken. Verschillende bezoekers met verschillende intenties en doelen zullen allemaal deze pagina zien. Een goede homepage zal het makkelijk maken voor bezoekers om het pad te vinden naar hun doel. Duidelijke actie knoppen en een design zonder afleiding zal hierbij helpen. Multivariate test tools zoals de Google Website Optimizer kunnen u helpen om een homepage design te ontwikkelen wat het makkelijk maakt voor uw bezoekers om het maximale uit uw site te halen.

E. Bestemmingspagina's
E

Veel verkeersbronnen, zoals AdWords, maken het mogelijk om bezoekers naar een bepaalde bestemmingspagina van uw site te sturen. Een bestemmingspagina zou altijd relevant moeten zijn voor de intenties van uw bezoekers. Als een gebruiker zoekt naar "cheddar kaas" en klikt op een advertenties voor "Cheddar Kaas" dan zouden ze ook direct op een pagina moeten komen over cheddar kaas. Als de bestemmingspagina niet overeenkomt met de verwachting zal de bezoeker uw site verlaten. In Google Analytics kunt u problematische bestemmingspagina's identificeren door te kijken naar het Belangrijkse Bestemmingspagina's rapport. Door te testen met verschillende bestemmingspagina's met A/B of Multivariate testen in de Google Website Optimizer kunt u bestemmingspagina's gebruiken die voor de beste ervaring zorgen voor uw bezoekers.

F. Bezoekers met een bounce
F

Een "bounce" betekent dat een bezoeker na binnenkomst op uw site, deze weer verlaat zonder een andere pagina te bekijken. Als er een hoge "bounce ratio" is voor een bestemmingspagina betekent dat dat iets aan die pagina mensen ontmoedigd om door te gaan op uw site. Google Analytics kan helpen om deze pagina's te identificeren en Google Website Optimizer kan verschillende pagina's testen om de pagina met de laagste bounce rate te vinden.

G. Doelpad stappen
G

Het is zeer waardevol om het pad van een bezoeker op uw site op te delen in stappen. Op die manier kunt u identificeren waar blokkades zitten in het proces tussen bestemmingspagina en het doel.

H. Exits
H

Natuurlijk wilt u dat er zo min mogelijk mensen uw site verlaten voordat ze het doel hebben bereikt. Google Analytics kan inzicht geven in waar bezoekers uw site verlaten en Google Website Optimizer kan verschillende varianten testen van een pagina om bezoekers te helpen hun doel makkelijk te bereiken.

I. Faciliteiten
I

Faciliteiten zoals een site zoekmachine helpen bezoekers om hun doel makkelijker te bereiken. Met Google Site Search kunt u een Google zoekfunctie op uw website plaatsen zodat bezoekers kunnen vinden wat ze zoeken op uw site.

J. Doel
J

Doelen zijn de belangrijkste doelstellingen van uw website. Uw website heeft waarschijnlijk meer dan één doel. Een "nieuwsbrief aanmelding" kan bijvoorbeeld bijdragen aan uw belangrijkste doelstelling om meer producten te verkopen.