Google Display Netwerk Google Display Netwerk

Flexibele prijsmodellen die aan uw behoeften voldoen

Door het unieke prijsmodel van de Google-veiling wordt uw advertentie alleen weergegeven wanneer uw bod de veiling voor een beschikbare plaats wint. Vervolgens wordt de prijs door het prijsmodel aangepast, zodat u nooit meer betaalt dan nodig is en geld kunt besparen.

Als u gelijktijdig campagnes uitvoert in het zoeknetwerk en het Display Netwerk, wilt u wellicht afzonderlijke biedingen instellen voor elke campagne. Dit kunt u doen met de biedfunctie, die u helpt bij het beheren van uw budget zodat u uw specifieke advertentiedoelen kunt behalen.

Kies het prijsmodel dat het beste past bij uw advertentiestrategie:

Kosten per klik (CPC)

Betaal alleen wanneer iemand op uw advertentie klikt. Dit is de juiste keuze voor u als u meer verkeer naar uw site wilt genereren. De hoogte van uw bod is een belangrijke factor bij het bepalen of uw advertentie op de door u gewenste plaatsen wordt weergegeven. Als u dit bod verhoogt, vergroot u mogelijk de kans dat uw advertentie wordt weergegeven. Als u automatisch bieden op basis van CPC selecteert, stelt u een dagbudget in met het bedrag dat u per dag bereid bent te betalen. Vervolgens laat u de technologie van Google zoveel mogelijk klikken voor u genereren. U kunt ook kiezen voor handmatig bieden om biedingen op te geven voor elke advertentiegroep, elk zoekwoord of elke plaatsing.

Kosten per duizend vertoningen (CPM)

Betaal voor de vertoning van uw advertentie, ongeacht het aantal klikken. De prijs wordt bepaald door 1000 weergaven: een CPM van € 10 houdt in dat u één cent betaald voor elke keer dat uw advertentie wordt weergegeven (€ 0,01 x 1000 = € 10). Als u uw advertentie wilt weergeven aan zoveel mogelijk mensen en klikken minder belangrijk voor u zijn, is dit wellicht de juiste keuze voor u. Elke keer wanneer u een advertentiegroep maakt, kunt u een standaard maximum CPM-bod instellen. Dit is het hoogste bedrag dat u bereid bent te betalen voor elke 1000 vertoningen. U kunt overwegen hoger te bieden op CPM-advertenties, omdat deze advertenties moeten concurreren met meerdere CPC- en CPM-advertenties om een volledige advertentieruimte.

Kosten per acquisitie (CPA)

Stel een doel CPA in - dit is het bedrag dat u bereid bent te betalen per conversie - en de Conversion Optimizer zorgt voor de rest door uw biedingen voortdurend aan te passen, zodat uw geld effectief wordt geïnvesteerd in de beste veilingen. Als het uw doel is om online conversies te genereren, dan is dit de keuze voor u.

Stapsgewijze handleiding

Aan de slag met het Google Display Netwerk

Succesverhaal


Jordan

Jordan, een divisie van Nike, voerde een innovatieve campagne in het Google Display Netwerk waarin een nauwkeurig gespecificeerde doelgroep werd getarget.

Bekijk deze video »  Meer succesverhalen »