GoogleAnalytics

Remarketing met Google Analytics

Remarketing is een krachtige manier om uw bereik te vergroten en klanten een stap dichter bij een aankoop te brengen. Het is nog nooit zo gemakkelijk geweest te profiteren van alle gedetailleerde gegevens die u in Google Analytics tot uw beschikking heeft en deze te gebruiken om uw campagneprestaties te verbeteren.

Remarketing

Overzicht

Via remarketing met Google Analytics kunt u uw voordeel doen met waardevolle inzichten over uw websitebezoekers die interesse tonen in uw producten en services, zoals bezoekers die tijd besteden aan het bekijken van specifieke pagina's of mensen die artikelen in hun winkelwagentje plaatsen. Zodra u uw doelgroep heeft geïdentificeerd, kunt u advertenties laten weergeven in het Google Display Netwerk (GDN) die speciaal zijn toegespitst op deze doelgroep.

Hoe werkt het?

We hebben het u eenvoudig gemaakt snel de klanten te vinden die u zoekt. U kunt kiezen uit vooraf gedefinieerde lijsten voor remarketing of uw eigen aangepaste lijsten maken, allemaal op basis van vertrouwde Google Analytics-statistieken zoals weergegeven pagina's, duur van bezoek en behaalde doelen. Vervolgens wordt uw klantenlijst automatisch doorgestuurd naar Google AdWords en kunt u binnen enkele minuten en met slechts een paar klikken getargete advertenties laten weergeven. Bereik precies de doelgroep die u zoekt via meer dan twee miljoen websites in het GDN.

Waar u het kunt vinden

Klik op het tabblad 'Beheerder' in de rechterbovenhoek van Google Analytics (hiervoor moet u accountbeheerder zijn) en klik op het tabblad 'Remarketinglijsten'.

Waarom zou u gebruikmaken van remarketing met Google Analytics?

  • Bereik precies de juiste klanten met gedetailleerde online inzichten
  • Geef getargete advertenties weer in het GDN op basis van uw specifieke klantsegmenten
  • Maak en bewerk gemakkelijk gedetailleerde lijsten in onze intuïtieve interface

Bedenk wat remarketing zou kunnen betekenen voor uw advertentiestrategie

  • Identificeer en overtuig nieuwe klanten in uw regio
  • Help aarzelende vergelijkingskopers een besluit te nemen
  • Haal kopers terug die artikelen in hun winkelwagentje hebben geplaatst maar niet aangeschaft
  • Behoud klanten die in het verleden een aankoop hebben gedaan
  • Bied uw trouwste klanten een speciale status en bijzondere aanbiedingen

Het verhaal van een klant

SPIL GAMES

'Remarketing met Google Analytics is erg gemakkelijk in gebruik, en we kunnen precies het soort gebruiker bereiken dat we zoeken. Aangezien de functionaliteit is geïntegreerd met Google Analytics en AdWords, is deze bijzonder efficiënt: onze teams hadden geen aanvullende training nodig.

'We zien hier veel nieuwe toepassingsmogelijkheden voor, bijvoorbeeld in het uitvoeren van meer maar kleinere displaycampagnes om ons te richten op specifieke klantsegmenten.'

- Jeroen van der Veen, Senior SEA Specialist bij Spil Games