GoogleAnalytics

Sociale conversies

De ROI van sociale media aantonen is een lastige taak, zelfs voor ervaren online marketingprofessionals. Maar nu niet meer. Met het rapport 'Conversies' kunt u de prestaties van sociale marketingactiviteiten aantonen, en u kunt duidelijk zien in welke mate sociale media invloed hebben op uw bedrijf.

Sociale conversies

Overzicht

In het rapport 'Conversies' staan de conversiepercentages en de geldwaarde van conversies die plaatsvonden als gevolg van verwijzingen via sociale netwerken. We koppelen deze bezoeken aan uw doelen en e-commerce-transacties. U kiest de doelen die belangrijk zijn voor uw bedrijf en vervolgens bekijkt u hoe u deze doelen kunt realiseren met sociale bronnen.

Waarom zou u het rapport 'Conversies' gebruiken?

Omdat er zo veel marketingkanalen en -programma's zijn, is het belangrijk om te weten wat de effecten op uw doelen zijn om doordachte beslissingen te nemen over uw sociale strategie.

  • Bekijk de invloed op uw sociale doelen in eenvoudige, gebruiksklare rapporten
  • Leer welke inhoud conversies genereert bij sociale doelgroepen
  • Laat de rapporten met resultaten aan belanghebbende partijen zien om de waarde van de sociale media te onderstrepen

Hoe werkt het?

  • Het rapport 'Conversies' gebruikt de verwijzingsbron en is rechtstreeks gekoppeld aan E-commerce bijhouden dat u heeft gedefinieerd
  • In het rapport staat de bijdrage van sociale bronnen als laatste verwijzingsbron van uw klanten, waaruit bijvoorbeeld kan blijken dat ze rechtstreeks van een sociale site op uw site terechtkwamen. Tevens kunt u alle gevallen bekijken waarin verder in de conversieketen een sociale site betrokken was.

Waar kan ik dit vinden?

Het rapport 'Conversies' kunt u vinden op het tabblad Standaardrapporten onder Verkeersbronnen > Sociaal > Conversies.