GoogleAnalytics

Sociale bronnen

Het aantal sociale platforms wordt steeds groter, en de plek waar u uw community aanspreekt, kan zeer belangrijk zijn. Met de rapporten 'Sociale bronnen' kunt u verfijnen waar u actief bent en u kunt uw sociale tactieken veranderen van 'intuïtief' naar 'op basis van gegevens'.

Sociale bronnen

Overzicht

Bekijk welke sociale netwerken en sites de hoogste kwaliteit verkeer hebben gegenereerd zodat u uw sociale campagnes kunt verfijnen.

Waarom zou u Sociale bronnen gebruiken?

Wij hebben het werk al voor u gedaan: al uw sociale verkeer komt nu samen op één plek.

  • Bekijk een overzicht van belangrijke sociale netwerken voor uw merk
  • Bekijk welke netwerken verkeer genereren
  • Visualiseer hoe bezoekers uit sociale netwerken doorstromen naar uw site
  • Gebruik sociale bronnen om te ontdekken welke sociale platforms het relevantst zijn voor uw site

Hoe werkt het?

Met verkeersbronnenrapporten van Google Analytics kunt u verkeer van verschillende bronnen, zoals zoekacties en verwijzingen, meten en analyseren. In de rapporten 'Sociale bronnen' wordt doorverwezen verkeer van honderden sociale netwerken automatisch gesegmenteerd en gegroepeerd, zodat u zich kunt richten op het analyseren ervan.

  • Oorspronkelijke sociale netwerken groeperen doorverwezen verkeer van verschillende platforms, bijv. YouTube
  • Bepaal welke netwerken verkeer naar een specifieke pagina sturen
  • Identificeer welke inhoud populair is op de verschillende sociale netwerken
  • In vergelijkingstabellen wordt al het verkeer en verkeer van sociale bronnen weergegeven

Waar kan ik dit vinden?

Het rapport 'Sociale bronnen' kunt u vinden op het tabblad Standaardrapporten onder Verkeersbronnen > Sociaal > Bronnen.