Haal het maximale uit uw rapporten

We hebben de informatie verzameld die volgens ons voor u het nuttigst is. Configureer uw account en gebruik deze controlelijst om het maximale uit Google Analytics te halen. In ons Helpcentrum kunt u antwoorden vinden op veelgestelde vragen en hulp krijgen bij het instellen van uw trackingcode.

Aan de slag

Trackingcode installeren: installeer uw trackingcode en geef binnen 24 uur rapporten weer.


Doelen instellen: geef aan welke acties, conversiepercentages voor advertenties, marketinginitiatieven, e-commerce u wilt bijhouden en meer. Stel doelen in om uw effectiviteit te meten.


Werken met rapportgegevens: verken uw gegevens en leer basisrapporten te interpreteren.

Online adverteren en e-commerce maximaliseren

Link naar AdWords: controleer uw AdWords-opbrengsten, conversies en ROI. Bekijk deze korte video voor meer informatie hierover.


Koppel aan AdSense Heeft u een AdSense account? Link uw AdSense en Google Analytics accounts om meer inzicht te krijgen in uw AdSense prestaties. Ontdek welke pagina's en referrers u de meeste revenue opleveren. Optimaliseer uw site met AdSense Reports.


Zoekwoorden optimaliseren: Bekijk video's om te leren hoe u het meeste uit uw advertentiebudget kunt halen.


Campagnes coderen: houd conversies bij voor banneradvertenties, e-mailcampagnes en andere marketinginitiatieven.


E-commerce bijhouden: koppel e-commerceprestaties aan zoekwoorden en marketingcampagnes voor details over ROI en meer.

Geavanceerde functies nader bekijken

Geavanceerde segmentatie: maak en gebruik aangepaste segmenten om specifieke onderdelen van uw verkeer te isoleren en te analyseren.


Aangepaste rapporten: maak rapporten door de gewenste statistieken en dimensies te slepen en neer te zetten.


Flash bijhouden: vereenvoudigd bijhouden van Adobe Flash-, Flex- en AS3-inhoud.


Aangepaste e-mailrapporten maken: verzend op geplande tijden rapporten naar betrokkenen binnen uw bedrijf.