Schuimnestje Diamantgoerami?


Hobbeldino

Well-known member
Lid geworden
29 april 2015
Berichten
593
Wij zagen net toen we bezig waren met het aquarium het volgende:

nEJ7PXCJtTDkveIN2xZNZHrYcZRf_Q71.jpeg


Is dit een schuimnestje of iets anders? En is het verstandig deze te verwijderen of gewoon laten zitten?
 
Gewoon laten zitten. Dit doen mijn Honinggourami s een paar maal in de week maar daar is verder nog niks uit voortgekomen. De Betta mannen die ik heb doen het ook wel zonder dat er ook maar een vrouw in de bak zit. Als ze het niet "onderhouden" dan verdwijnt zo n nest vrij snel weer.
 
We hebben zojuist ontdekt dat er kleine baby visjes in zitten. Waarschijnlijk zijn dit de jongen van de diamant goerami. We gaan de baby visjes eruit halen en in een aparte kweekbak zetten.
 
Hier een paar foto's:

j02ba5s4r7W47IdQMwwuZUlYUTOAkeTL.jpeg


j02ba5s4r7W47IdQMwwuZUlYUTOAkeTL.jpeg


j02ba5s4r7W47IdQMwwuZUlYUTOAkeTL.jpeg



Als er iemand nog tips heeft, deze zijn welkom!
 
Leuk dat je die zelfs al hebt. Hoe ga je die voeren?? Je kan liquidfry 1 gebruiken of een artemiakweek gaan opzetten.
Stofvoer is ook nog een optie.
 
Artemia vervanger stofvoer hebben wij. En kweekgranulaat 0.2-0.3 stofvoer ook. Maar wanneer moeten we starten met voeren?
 
Moet er een pomp in de kweekbak? We hebben een Aquaflow 50, met filterwatten en een groene spons erin.
 
Nog een paar vragen, moet de kweekbak licht hebben en zoja hoeveel uur per dag? En moet er een verwarming in de bak zitten?
 
Ik weetniet op welke temp ze normaal zitten maar ik zou dat een beetje aanhouden denk ik. Als de dooierzak kleiner wordt kun je bijvoeren en ik deed dat vanaf dat ze actief zwommen. Na een dag of 2 meende ik dat dat was. Licht zal niet een must zijn voor de visjes als je geen planten hebt. Als je een ingedraaide Aquaflow50 hebt zou ik er wel een panty de eerste dagen omdoen ivm de sleuven in het filter. Je kan ook dagelijks flink verversen.
Zelf heb ik zo een keer jonge Pauwooggrondels grootgebracht.
 
Oke dankjewel voor de informatie! Hoevaak voerde jij ze per dag?
 
We voeren ze nu inderdaad kleine beetjes meerdere keren per dag. Hopelijk groeien ze snel, we zien nu nog geen verandering in de grootte van de visjes.
 

Terug
Bovenaan