werkplaats / garagevloer afwerken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • ruspek
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-04 07:39
Hoi,

Wij zijn bezig met nieuwbouw van werkplaats / garage.
Het gaat om een 53m2. 18cm dik
Nu ben ik aan het puzzelen wat het beste is (welke opties zijn er) mbt de garagevloer.
De vloer zal hobbymatig gebruikt worden, wel met auto's enzo.

Wat is nu de meest handige / goede / (goedkope) oplossing?

- vloer laten vlinderen of juist ruw laten en dan coating erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-05 19:41
Ik heb in mijn garage ruw en daarna een coating eroverheen. Voor mij is dit perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik ga zelf gewoon voor tegels. Maar das vooral omdat ik ook af en toe wat laswerk doe.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

  • Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:26

Dynazap

Go Hard Or Go Home

PVC kliktegels geschikt voor garages. Relatief goedkoop en zeer makkelijk zelf te leggen. Mocht er ooit een beschadiging ontstaan kan je de tegel gewoon vervangen. Daarnaast kan je leuke patroontjes bedenken =)

Heb ze sinds kort zelf ook in m'n garage / mancave:

https://tweakers.net/i/DtmmR6_CX5e1fwoxoDxY9GNYM18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jOjUqjQtR1HT6vXiZFOS2uvw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • ruspek
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-04 07:39
zoals ik het van jullie begrijp is dus ruw makkelijkste (en zelf te doen ;-) )
Daarna tegels, coating of what ever..... Of gewoon ruw laten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Spherix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:38
Hier wordt ook veel gesleuteld, ik heb simpelweg de bestaande (verzakte) betontegels uitgevlakt en daar vergelijkbare pvc kliktegels (3,5mm dik) bovenop gelegd. Ideaal om een minder koude vloer te hebben, vuil van op te vegen en als er wat valt, valt het op een zachtere ondergrond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 17:01

Señor Sjon

Weer in RAL9005

Dynazap schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:46:
PVC kliktegels geschikt voor garages. Relatief goedkoop en zeer makkelijk zelf te leggen. Mocht er ooit een beschadiging ontstaan kan je de tegel gewoon vervangen. Daarnaast kan je leuke patroontjes bedenken =)

Heb ze sinds kort zelf ook in m'n garage / mancave:

[Afbeelding]
PVC en bandenrubberweekmakers/olieproducten gaan niet echt lekker samen en geeft vlekken heb ik uit meerdere topics hier begrepen. PP wordt aangeraden van bv Swissdeck of RaceDeck.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:57

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Enkel vlinderen of ruw laten zou ik zeker niet doen. Met auto's ga je gegarandeerd een keer morsen met een of andere vloeistof en dat trekt gelijk in je beton.

Coaten met een daarvoor bedoelde coating of een daarvoor bedoelde vloerplaat ga je echt veel plezier van hebben. Ook al is het misschien wat duurder aan de voorkant.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:18
Dynazap schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:46:
PVC kliktegels geschikt voor garages. Relatief goedkoop en zeer makkelijk zelf te leggen. Mocht er ooit een beschadiging ontstaan kan je de tegel gewoon vervangen. Daarnaast kan je leuke patroontjes bedenken =)

Heb ze sinds kort zelf ook in m'n garage / mancave:

[Afbeelding]
Welk merk/ soort is dit? Waarom heb je dit type gekozen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:26

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Arend_Akelig schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:22:
[...]


Welk merk/ soort is dit? Waarom heb je dit type gekozen?
Zijn van Rubbermagazijn.nl, de 'traanplaat' versie 4MM.

Had voor het aanschaffen wat 'research' online gedaan en kwam tot de conclusie dat deze tegels voor mijn gebruik voldoende waren t.o.v. racedeck zoals hierboven genoemd werd.. Namelijk, een coole uitstraling, gemakkelijk leggen / snijden, makkelijk vervangbaar indien je iets morst / laat vallen en niet al te duur. Heb dit soort tegels ook wel in sportscholen gezien.. dus moet wel wat kunnen hebben :D .

Voor echt garagewerk waar veel olie, kvs en andere zooi morst zijn ze wat mij betreft minder geschikt.. aangezien het tussen de tegels kan lopen. Als je perongeluk bij hobbyklussen (motor bijv.) iets laat morsen kan je het snel weg halen. Maar dat wil je niet elke dag doen.

TLDR: Ben er tevreden mee voor hobby garageklusjes :) . M'n motoren staan op een matje, dus weekmakers in banden heb ik niet snel last van.

[ Voor 8% gewijzigd door Dynazap op 07-12-2022 00:30 ]


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:12
Nieuwe vloer zou ik altijd laten vlinderen. Daarna hoef je er in principe niks mee te doen, olie gelijk opruimen met remmenreiniger en je vloer blijft gewoon netjes.

13480 Wp solar | 2x gree 3.5kw split | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | Laadpaal - zappi installateur, pb voor een offerte


Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • JanusJaap
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-04 19:16
Ik heb ruw in mijn berging. Vind het zelf niet prettig. zodra je veegt heb je altijd 'stof', het blijft loskomen. Een volgende keer (of wanneer ik de berging een keer leeg maak) zou ik altijd een coating aanbrengen. Ga je echt sleutelen, dan zijn goede tegels (en dan dus geen coating) of een coating/tegels met daaroverheen zo'n speciale kunstof/schuim tegelvloer die je los zelf kan leggen wel echt handig.


Als het om schoonhouden gaat vanwege olie/vloeistoffen uit auto's, hoe gladder hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • BasE!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-04 15:35
hier ook een PVC kliktegel in de garage gelegd. Inmiddels 3 jaar geleden alweer. Er word veel gesleuteld, met olie gemorst en zo nu en dan een las klusje. Tuurlijk, als je liters olie morst loopt het er tussen. maar als je regelmatig zulke hoeveelheden morst moet je netter werken of een andere hobby zoeken O-)

Inmiddels wat beschadigingen door las spetters, maar verder zit ie er nog tiptop uit.
Ook weekmakers geen last van. 3 motoren staat op de brug, 2 staan er dagelijks achter.

hier een foto van toen ie net nieuw was:

https://tweakers.net/i/VPXj0nfr27Q4T_ePNeea3RxjqR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4tM0qitEuX58OGPmqBWtbEy5.jpg?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/5TzMRJ4W8WZh6IsSPIHiE_O-aUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h27fJbknQMzPfom3WkrarGyO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door BasE! op 08-12-2022 14:59 ]


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • hhj
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-05 22:28

hhj

ehhh.... als ik even zoek kost zo'n vloertje vanaf 36,20 per m2 voor een tegeltje van 7mm dik, dus voor 53 m2 ben je 1810 euro kwijt. Vinden jullie dat een acceptabel bedrag?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Spherix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:38
Hoe dikker hoe duurder natuurlijk. Die van mij kwamen van https://www.rubbermagazijn.nl/pvc-tegels/ vandaan; 3,5mm dik uit m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • tweakersjoost
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15:55
BasE! schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:51:
hier ook een PVC kliktegel in de garage gelegd. Inmiddels 3 jaar geleden alweer. Er word veel gesleuteld, met olie gemorst en zo nu en dan een las klusje. Tuurlijk, als je liters olie morst loopt het er tussen. maar als je regelmatig zulke hoeveelheden morst moet je netter werken of een andere hobby zoeken O-)
MF gespot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • BasE!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-04 15:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hhj schreef op donderdag 8 december 2022 @ 22:42:
ehhh.... als ik even zoek kost zo'n vloertje vanaf 36,20 per m2 voor een tegeltje van 7mm dik, dus voor 53 m2 ben je 1810 euro kwijt. Vinden jullie dat een acceptabel bedrag?!
Tsjah, wat kost een tegelvloer? Of een gietvloer?

Of zelfs het goed vlakken van een betonnen vloer om er vervolgens een verflaag overheen te kunnen leggen?

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 09-12-2022 13:57 ]


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb een loods met zogenaamde vloeistofdichte gevlinderde vloer, nou hij zit echt VOL met (olie)vlekken. Dus dat zie je daar echt wel op.

Mocht je overigens ooit een hefbrug willen is minimaal 20cm dik beton wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:21
geldermalsen schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:41:
Ik heb in mijn garage ruw en daarna een coating eroverheen. Voor mij is dit perfect!
Wat heb jij voor een coating gebruikt? :)
Twijfel zelf ook nog tussen een coating, tegels of PVC klik tegels. Die laatste zijn overigens wel duurder dan ik had verwacht.

BlaBlaBla


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:25
Heb binnenkort ook mijn oplevering, en voor mijn garage hebben ze gewoon een betonvloer maar zonder enige afvoer voor water. Hier baal ik wel van want heb geen zin om elke keer de garage droog te trekken als ik met een natte auto binnen kom.

Nu dacht ik er aan om een coating erop te laten leggen of vlinderen met een kleine afloop naar buiten toe.
Zou dit mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:15

Rzaan

Altijd zoekende

Dynazap schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:46:
PVC kliktegels geschikt voor garages. Relatief goedkoop en zeer makkelijk zelf te leggen. Mocht er ooit een beschadiging ontstaan kan je de tegel gewoon vervangen. Daarnaast kan je leuke patroontjes bedenken =)

Heb ze sinds kort zelf ook in m'n garage / mancave:
@Spherix @BasE!
Ik weet dat het een ouder bericht is, maar ik had dit systeem nog nooit gezien.

Gisteren waren we bij een vloerbedrijf hier in de buurt om te kijken voor een vloer op zolder.
Functies: Technische ruimte. Wasmachine + droger op de overloop. Kantoortje. En het belangrijkste, een sportkamer waar mijn vrouw dagelijks meerdere uren verblijft. Daar gebruikt ze ook van die foam valmatten, maar ze wil er ook nog een vloer onder die tegen een stootje kan.

Nu dachten we eerst aan novilon, maar PVC kwam ook al naar boven. Dan geplakt.
Kosten rezen de pan uit.
Nu zie ik deze vloer en die kan zelfs ik leggen.

Zou deze vloer geschikt zijn voor onze functies?
Hoe glad moet de betonvloer zijn waar deze opkomt?
Gebruik je iets van een egaliserende ondervloer, zoals bijvoorbeeld van die groene platen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • Sascha G.
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:13
Dynazap schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:46:
PVC kliktegels geschikt voor garages. Relatief goedkoop en zeer makkelijk zelf te leggen. Mocht er ooit een beschadiging ontstaan kan je de tegel gewoon vervangen. Daarnaast kan je leuke patroontjes bedenken =)

Heb ze sinds kort zelf ook in m'n garage / mancave:

[Afbeelding]
Mooi man, deze ga ik bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • Spherix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:38
Rzaan schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 14:07:
[...]

@Spherix @BasE!
Ik weet dat het een ouder bericht is, maar ik had dit systeem nog nooit gezien.

Gisteren waren we bij een vloerbedrijf hier in de buurt om te kijken voor een vloer op zolder.
Functies: Technische ruimte. Wasmachine + droger op de overloop. Kantoortje. En het belangrijkste, een sportkamer waar mijn vrouw dagelijks meerdere uren verblijft. Daar gebruikt ze ook van die foam valmatten, maar ze wil er ook nog een vloer onder die tegen een stootje kan.

Nu dachten we eerst aan novilon, maar PVC kwam ook al naar boven. Dan geplakt.
Kosten rezen de pan uit.
Nu zie ik deze vloer en die kan zelfs ik leggen.

Zou deze vloer geschikt zijn voor onze functies?
Hoe glad moet de betonvloer zijn waar deze opkomt?
Gebruik je iets van een egaliserende ondervloer, zoals bijvoorbeeld van die groene platen?
Jazeker, je ziet alleen de naden tussen de tegels wat duidelijker dan bij een normale pvc vloer in huis. Bij mij ligt het in de werkplaats bovenop betontegels die lang niet even recht liggen. De dikte van de tegels vangt dat mooi op, niet te dun om randjes te voelen, dun genoeg om te vloeien zonder problemen. Binnenshuis moet dat een eitje zijn, maar je moet het wel mooi vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • BasE!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-04 15:35
Rzaan schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 14:07:
[...]

@Spherix @BasE!
Ik weet dat het een ouder bericht is, maar ik had dit systeem nog nooit gezien.

Gisteren waren we bij een vloerbedrijf hier in de buurt om te kijken voor een vloer op zolder.
Functies: Technische ruimte. Wasmachine + droger op de overloop. Kantoortje. En het belangrijkste, een sportkamer waar mijn vrouw dagelijks meerdere uren verblijft. Daar gebruikt ze ook van die foam valmatten, maar ze wil er ook nog een vloer onder die tegen een stootje kan.

Nu dachten we eerst aan novilon, maar PVC kwam ook al naar boven. Dan geplakt.
Kosten rezen de pan uit.
Nu zie ik deze vloer en die kan zelfs ik leggen.

Zou deze vloer geschikt zijn voor onze functies?
Hoe glad moet de betonvloer zijn waar deze opkomt?
Gebruik je iets van een egaliserende ondervloer, zoals bijvoorbeeld van die groene platen?
dat kan zeker. houd er wel rekening mee dat deze PVC tegels dikker zijn dan de gemiddelde PVC laminaat of novilon etc. afwerking is ook wat groffer. dwz naden zijn wat groter en het oppervlakte is grof.

Ik kan het koud zonder ondervloer op mijn beton garagevloer gelegd. hier zaten her en der wat beschadigingen. is niks meer van te zien. dus je kan het zo op een afgewerkte betonvloer leggen.
nee dus, totaal overbodig :)

voor binnenshuis lijkt het mij wat te grof, maar dat is puur smaak. wij hebben op de bovenverdieping novilon liggen. dat kan ook op een gladde betonvloer zonder ondervloer. kan een stootje hebben en kost ook niet de wereld.

[ Voor 7% gewijzigd door BasE! op 29-05-2023 22:07 ]

Pagina: 1


Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee