'Hij kan alleen voor Oranje spelen, maar Spanje vroeg wel hoe het zit'
Woensdag, 11 april 2018 om 15:25

Xavi Simons wordt gezien als een van de grootste talenten uit de jeugdopleiding van Barcelona en aangezien Nederland internationaal momenteel minder presteert, wordt de veertienjarige zoon van Regilio Simons door velen gezien als hoop voor Oranje: "Ik begrijp het allemaal. Want Nederland zit in een flinke dip", aldus de vader in gesprek met VICE Sports.

"Misschien is het beter dat hij niet wordt genoemd, maar hij is natuurlijk wel één van de talenten. Het enige wat ik thuis zeg: 'Je kunt er niks mee, je bent pas veertien. Jij speelt echt nog lang niet in het Nederlands elftal'", vervolgt de oud-voetballer, die benadrukt dat zijn zoon, die actief is voor de Oranje Onder-15, op dit moment alleen voor Nederland kan uitkomen.

"Er valt nog niet echt te kiezen. Hij kan alleen voor Oranje uitkomen, omdat hij alleen een Nederlands paspoort heeft. Dan zou hij een Spaans paspoort moeten aanvragen. De Spaanse bond heeft al wel eens gebeld om te vragen hoe het zit. Hij is in Spanje opgegroeid, hij spreekt vloeiend Spaans en Catalaans. Ik zeg altijd: hij moet zelf beslissen. Maar ik zou het zeker begrijpen."

Simons vertelt dat zijn zoon te nuchter is om naast zijn schoenen te lopen door alle aandacht en alle prijzen die hij wint. "Was hij de beste speler van een toernooi in Miami, kwam-ie thuis en gooide de beker op de bank. 'Oh, mag ik naar de hoek van de straat? Daar hebben ze een tolcompetitie.' Hij is niet bezig met faam of weelde. Hij schakelt snel. Xavi weet echt wat hij wil, maar hij is ook wel gereserveerd."

Meer nieuws
   
16:48
16:48
Ajax deelt uitstekend nieuws over Brobbey, Henderson en Berghuis
0
   
16:12
16:12
De Telegraaf en Romano weten het zeker: Van Bommel vertrekt bij Royal Antwerp
27
   
16:00
16:00
Noa Lang mist ook einde van seizoen bij PSV; EK hoogst onzeker voor aanvaller
11
   
15:46
15:46
Carlo Ancelotti heeft nieuws over positie onder de lat bij Real Madrid
6
   
15:30
15:30
Is dit de meest politiek beladen voetbalderby van West-Europa?
2
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (73)

 
Salade
 
27
11 april 2018 om 15:29
Laat hem gewoon lekker zelf kiezen wanneer het tijd is zonder hem op te jagen, ziet er alleen maar wanhopig eruit op deze manier.
 
FrankBollegraf
 
11
11 april 2018 om 15:34
Wanhopig? Hoe bedoel je? Wie is wanhopig? en wie jaagt hem op?
 
Lord Stantler
 
39
11 april 2018 om 15:45
Vice sports jaagt hem op, want ze stellen deze vragen. Daar spreekt wanhoop uit, omdat ze hoge verwachtingen hebben van een 14-jarige die blijkbaar niet ingelost kunnen worden door de huidige spelersgroep.
 
FrankBollegraf
 
12
11 april 2018 om 16:06
Vice Sports? Spaans of Nederlands? Nederland heeft momenteel veel van die talentvolle jochies maar ik begrijp die Spanjaarden wel als zij deze talent graag willen, dat getuigd van een uitzonderlijke talentvolle jongen, dan ben je dom om hem zonder slag of stoot te laten gaan.
 
Frankrijk Aard
 
45
11 april 2018 om 16:58
Dit is precies een omgekeerd gevalletje Ziyech of Amrabat. Ben benieuwd wat de "Nederland heeft je alles gegeven" schreeuwers zeggen als hij voor Nederland kiest ipv van Spanje. Dan is het waarschijnlijk ineens ok en vaderlandslievend
 
objectieff
 
1
11 april 2018 om 18:08
Waarom zou je dan van mening moeten veranderen? Als hij voor Nederland kiest, wat ik me echt niet kan voorstellen want hij zal zich geen Nederlander voelen is het mooi meegenomen. Ik kan dan begrijpen dat ze dit in Spanje een merkwaardige keuze vinden, alhoewel, heeft een Nederlands paspoort, ouders en is in Nederland geboren en speelt in de Nederlandse jeugd elftallen. Waarom ben je een schreeuwer als je dit soort keuzes vreemd vindt? Ik zou me bijna een racist voelen als ik Ziyechs keuze niet begrijp en deze verontwaardiging lees.
 
Araman
 
2
11 april 2018 om 18:55
Hoe weet jij wat hij zich voelt?
 
Titaantje
 
3
11 april 2018 om 19:55
Oneens. Amrabat en Ziyech hadden al een Nederlands paspoort en (ik neem aan) ook een Marokaans paspoort. Deze Simons heeft enkel een Nederlands paspoort. Dat maakt de situatie iets genuanceerder. Maar wel eens dat hij zich waarschijnlijk meer verbonden voelt met Spanje.
 
Edo
 
4
11 april 2018 om 21:50
Frankrijk Aard Het levensgrote verschil is dat Simons nu in Spanje woont maar voor Jong Oranje speelt. De Nederlandse bond investeert dus in hem. Ziyech en anderen woonden in Nederland, speelden voor Jong Oranje, en kozen vervolgens als volwassene voor Marokko. Dat is een cruciaal verschil dat het totaal anders maakt.
 
Edo
 
0
11 april 2018 om 21:52
@objectief, hij woont in Spanje. En speelt voor Jong Oranje. Waarom zou hij dat in vredesnaam doen als hij zich geen Nederlander voelt? Zo'n Spaans paspoort is zo geregeld, als je daar al woont en de taal spreekt. Hoeft ie niet meer de hele tijd naar NL te reizen.
 
Chicago
 
7
11 april 2018 om 17:10
Helemaal mee eens. Het is notabene nog een kind, laat hem nu nog lekker het spelletje spelen zonder druk. Ben ook blij dat zijn vader zo nuchter over komt.
 
DonCoXxX
 
4
11 april 2018 om 18:10
Nee, man, Koeman moet hem direct bellen! Want anders krijgen we weer een gevalletje Ziyech, die Nederland hoogstpersoonlijk naar Rusland had gedirigeerd! Bij de volgende kwalificatie meteen een snuffelstage bij het grote Oranje geven om te laten wennen.
 
Meninobonito
 
5
11 april 2018 om 19:21
of nog beter, laten we een kind van 14 met rust laten en niet nu al onder druk zetten. Het is een kind dat nog niet eens alle films mag kijken op tv. 14 jarige puber hebben we het hier over.
 
Edo
 
2
11 april 2018 om 22:04
Idd, lekker met rust laten. Hij verdient het ook gewoon om in alle rust een echte keuze te maken, op een moment dat hij enigszins volwassen is, en de consequenties wat beter kan overzien. En niet gedwongen worden door de druk van buitenaf die nog nergens op gebaseerd is.
 
MarcelKalasj
 
36
11 april 2018 om 15:31
Leuke gast veel te zien ik touzani filmpjes, prachtig karakter en een goeie uitstraling.Hooop dat het een echte wereldtopper word
 
FStolo
 
25
11 april 2018 om 15:32
Zijn vader komt hier in ieder geval heel realistisch over. Al moet later blijken of zijn zoon dat ook echt is. Mocht het uiteindelijk echt een groot talent blijken te zijn, hoop ik toch wel dat hij voor het Nederlandse team kiest wanneer het zover is. Dat is natuurlijk altijd welkom!
 
benzema08
 
6
11 april 2018 om 16:02
Irriteer mij ook mateloos daaraan. Altijd moet er benadrukt worden dat Assensio half Nederlands is. Maar denk dat Simons wel voor Nederland gaat kiezen, want anders zou hij nu ook al in de jeugdploegen van Spanje spelen.
 
34Nieuw-West
 
6
11 april 2018 om 16:13
Net zoals Ziyech, Amrabat, Ayoub en Mahi voor de jeugdelftallen van Marokko speelden? Denk dat ie gwn voor Nederland kiest omdat ie gwn een NL paspoort heeft
 
Gabstra
 
21
11 april 2018 om 16:14
Die gaat denk ik voor Spanje spelen zodra hij een Spaans paspoort heeft, daarom speelt hij nog niet voor Spanje.
 
Edo
 
0
11 april 2018 om 21:57
@ 34 nieuw west Simons kiest hier voor de moeilijkere route door vanuit Spanjenaar Nederlandte gaan voor interlands. Dat komt over als een bewuster keuze dan bij Ziyech e.a., die gewoon voor het gemak gekozen hebben door als jeugdspeler te kiezen voor het land waar ze wonen, en de echte keuze gewoon uit te stellen. Het feit dat Simons dat niet doet, is een groot verschil. Als hij hetzelfde had gedaan als Ziyech had hij gewoon voor het gemak gekozen, voor jong Spanjegespeeld, en pas na gaan denken als hij voor het A-elftal werd uitgenodigd.deze situatie is dus heel anders. Ik vind overigens dat iedereen lekker moet kiezen voor het land dat hem het meest aanspreekt, dus je zal mij nooit horen klagen over Marokkaanse Nederlanders die voor Marokko kiezen. Maar die situaties zijn dus wezenlijk anders.
 
Mexicanooo
 
6
11 april 2018 om 15:33
Het zou mooi zijn als deze jongen zich niet teveel Spaans voelt, maar wat meer Catalaans. Dan zou hij het wellicht vertikken om voor Spanje uit te komen, omdat Spanje Catalonie de onafhankelijkheidsverklaring weigert. Deze jongen wordt een gouden toekomst voorspeld. We moeten sowieso nog even afwachten hoe hij het gaat doen. Hij wordt binnenkort 15 jaar, dus over 3 jaar hebben we een kleine indicatie over hoe goed hij gaat zijn op latere leeftijd.
 
FrankBollegraf
 
10
11 april 2018 om 15:51
2020...EK? Volgend jaar speelt hij zonder een glazen bol te bezitten al in Oranje o17, net als in Spanje..
 
RoySFNR
 
1
11 april 2018 om 21:19
Denk niet dat een kind van 14 dat niet geboren is in Catalonië en ook geen Catalaanse ouders heeft zich hier echt druk om maakt. Betwijfel ook dat zoiets op den duur nog komt tenzij er een burgeroorlog uitbreekt daar.
 
Edo
 
2
11 april 2018 om 22:06
Een kennis van me met Nederlandse ouders is in Nederland geboren, maar daarna naar Portugal gegaan. Tot zijn 14e daar gewoond, en uiteraard vloeiend Portugees. Geen Portugees paspoort, maar voelde zich duidelijk meer Portugees dan Nederlander. Je kan echt niet voorspellen hoe die dingen gaan.
 
lucas1234
 
26
11 april 2018 om 15:33
Deze jongen is pas 14 en mensen gaan zich al druk maken voor welk land hij later moet uitkomen, laat hem lekker genieten van het spelletje, het is nog een kind. Lekker voetballen en rustig groeien naar een mooie loopbaan.
 
Chygrynsky
 
7
11 april 2018 om 17:14
Hij is al bijna 15 en De Ligt zat op z'n 17e al bij het elftal. Zit al een stuk dichterbij dan je denkt.
 
lucas1234
 
3
11 april 2018 om 17:27
Verschil is dat De Ligt op die leeftijd al basisspeler was bij Ajax en sterk speelde in de EL. Zolang deze jongen zijn debuut nog niet heeft gemaakt vind ik het een onnodige discussie.
 
VCF-LosChe-VCF
 
4
11 april 2018 om 18:39
Het verschil is dat hij in Spanje voetbalt en De Ligt in Nederland, qua niveau een wereld van verschil.
 
wolterx
 
2
11 april 2018 om 22:05
En de Ligt won met 15 individuele prijs op een o19 toernooi en was fysiek toen al verder dan Xavi Simons misschien wel ooit zal worden, dat is nogal een verschil. Hij is deel van een getalenteerde 2003 groep in Nederland, laat hem net Ünüvar maar samen spelen, daar kunnen mooie dingen uit voort komen.
 
tactloos
 
50
11 april 2018 om 15:33
Krijgen we nou over dit joch ook continu artikelen zoals over Asensio Willems (jaja, Willems!), die een Nederlandse moeder heeft, eigenlijk in al z`n doen en laten Spaans is, maar half Nederlands is, en een Nederlandse moeder heeft, en wisten jullie al dat ie deels Nederlands was? Neerlandsch?
 
Marchello020
 
8
11 april 2018 om 15:35
nooit van gehoord...van Xavi wel
 
FrankBollegraf
 
3
11 april 2018 om 15:37
Nederlandse moeder met een kind met een Holland naam? Waar is de vader dan?
 
schuumkes
 
28
11 april 2018 om 15:39
Ik gok dat het Asensio de achternaam van zijn vader is
 
sprokkie
 
8
11 april 2018 om 15:45
Spanjaarden dragen zowel de naam van hun moeder als die van hun vader.
 
FrankBollegraf
 
7
11 april 2018 om 15:49
Oh dus eigenlijk is zijn werkelijke naam Marco Arsencio en wordt Willemsen toegevoegd om er een Nederlands tintje aan te geven lol
 
Sempros
 
2
11 april 2018 om 17:59
Nee. In Spanje heet je dan gewoon Asensio Willemsen.
 
Marchello020
 
6
11 april 2018 om 15:37
Marco Asensio Willemsen Even gegoogeld, ja dat is er een! Maar die is al vergeven
 
martijnr12
 
22
11 april 2018 om 15:42
Dat is toch iets totaal anders? Die jongen is wat je zegt grotendeels Spaans en heeft vrijwel geen connectie met Nederland. Simons speelt in de Nederlandse jeugdelftallen en heeft alleen een Nederlands paspoort, maar is wel opgegroeid in Spanje. Het is toch niet zo gek dat wanneer een speler keer op keer wordt uitgeroepen tot beste speler van toernooien of zelfs van de wereld, dat daar aandacht voor is? Zelfs de Spaanse bond heeft dus al gebeld om te vragen hoe het zit met die 14jarige. Dat elke commentator bij Asensio moet zeggen dat ie eigenlijk Asensio Willemsen heet vind ik ook irritant, maar Simons is gewoon een Nederlands talent die met de Ziyech discussie e.d. perfect in de actualiteit past.
 
Ruudje74
 
17
11 april 2018 om 16:03
Wist je dat Tiger Woods ook eenachtste Nederlands is? Zijn successen ook maar toeschrijven aan Nederland? Nee, dit jochie is echt Nederlands, speelt in vertegenwoordigde Nederlandse teams, beide ouders Nederlands, spreekt vloeiend Nederlands en in Nederland geboren. Hoeveel Nederlandser moet je zijn?!
 
FrankBollegraf
 
2
11 april 2018 om 16:41
Een Zwitserse Olympisch Kampioene rodelaar of zo is voor 50% Nederlands spreekt vloeiend Nederlands maar met een Zwitsers paspoort.
 
yello
 
4
11 april 2018 om 16:57
Er bestaan geen Zwitserse olympisch kampioenen. Alleen Duitse
 
Stevie_G
 
3
11 april 2018 om 17:03
@Ruudje. In de filmpjes met Touzani gaf hij zelf aan dat hij beter Spaans spreekt dan Nederlands. Mijn gevoel na het zien van die filmpjes zegt me dat hij voor Spanje zal kiezen. De tijd zal het leren.
 
VCF-LosChe-VCF
 
3
11 april 2018 om 18:41
Verstappen is officieel ook een Belg maar omdat hij onder de Nederlandse vlag speelt is het hele land groot fan van hem.
 
FrisianReds
 
0
11 april 2018 om 19:22
@VCF-LosChe-VCF Dat is toch niet heel raar? Mensen verbinden zich graag met succes. Andy Murray is eigenlijk een Schot, maar in het tennis zien de Engelsen hem graag als één van hen.
 
Edo
 
0
11 april 2018 om 22:11
@ruudje Voor mij geldt vooral het gevoel dat een speler heeft, bij het spelen voor Oranje. Ik heb veel liever een Bruno Martins Indi die met heel zijn hart speelt, dan een broodvoetballer die toevallig een Nederlands paspoort heeft, maar het verder weinig kan schelen. Mijn zoons zijn half Fins. Als zij later ergens talent voor hebben, en warm worden van Finland en niet van Nederland, moeten ze lekker voor Finland uitkomen.
 
BRANKO66
 
0
12 april 2018 om 21:57
De Nederlandse moeder van Asencio is overleden, toen hij nog zeer jong was. Zijn vader is Spaans, hij is op Mallorca geboren en opgegroeid en voelt zich 100% Spanjaard. Asencio zou nooit voor Nederland gekozen hebben.
 
Marchello020
 
11
11 april 2018 om 15:34
Laten we het hopen, maar ik ben bang dat als hij echt zo goed is, de Spanjaarden wel aan hem gaan trekken En als hij daar is opgegroeid, wie zal het hem kwalijk nemen? Eerst maar zien of hij zover komt.. zou wel leuk zijn, het schijnt wel een enorm talent te zijn En die Spanjaarden kunnen er wel een missen toch? Gun ons ook wat...
 
ClassOf1992
 
10
11 april 2018 om 15:35
Aub overhype die jongen niet en laat ie lekker zn gang gaan voor hij weer de nieuwe drenthe, elia,babel,... wordt
 
Marchello020
 
7
11 april 2018 om 15:40
Tja 14 is jong Kijk naar Adu, Odegaard, dat soort jongens Op hele vroege leeftijd gehyped, maar niets van terecht gekomen Maar het is wel een heel lekker spelertje, als hij er wel komt zou dat leuk zijn Maar op dit moment: beter niet over Nationale elftallen praten inderdaad. En hij speelt al voor Oranje onder-15
 
Mexicanooo
 
3
11 april 2018 om 15:45
De vraag is natuurlijk of hij voor Oranje speelt uit bittere noodzaak of dat hij zich Nederlander voelt. Tot nu toe heeft hij geen keuzemogelijkheid gehad, zoals ook in het artikel staat. In de filmpjes van Touzani geeft hij aan beter Spaans te kunnen dan Nederlands. Op zich niet zo vreemd natuurlijk, omdat hij in Spanje woont. In het uiterste geval zegt het iets over zijn binding met het land en dan zijn de rapen gaar. Het kan maar zo zijn dat we deze speler nooit in het grote Oranje gaan zien.
 
FrankBollegraf
 
4
11 april 2018 om 16:34
Er zijn Marokkaanse voetballers die hun moedertaal beter spreken dan hun vaderlandse taal en toch kiezen voor Marokko.
 
Edo
 
1
11 april 2018 om 22:14
@mexicanoo een Spaans paspoort is zo geregeld hoor, als je een talentvolle sporter bent die de taal spreekt, in het land woont, en uit een EU land komt. Dus als hij graag had gewild, dan had hij al lang de Spaanse nationaliteit gehad.
 
FrankBollegraf
 
12
11 april 2018 om 15:44
Deze jongen heeft 4 keer op rij de Ballon d`Or veroverd...!Hoezo gehypte. ..het is pas raar als er niets over hem wordt geschreven ook al is die pas 14.Wees eens trots dat weer een Nederlander(!) een grote prijs pakt...Mag alleen iemand verheven worden als hij de Ligt heet of zo....of zo!
 
Ruudje74
 
3
11 april 2018 om 16:07
De Ligt....kan samen met Kluivert, Frenkie en deze Simons jarenlang in Oranje spelen, is maar 4 jaar jonger. Verschil tussen Depay en Daley Blind....
 
wolterx
 
0
11 april 2018 om 21:53
Alleen is die Ballon D'or letterlijk een gouden bal en staat los van prijs voor beste van de wereld, dus ook los van beste talent ter wereld aangezien het een prijs is die vasthangt aan een competitie of toernooi. Dit is een grote prijs maar laten we niet doen alsof je daarmee alles hebt gewonnen, er zijn ook genoeg toernooien waar hij geen individuele prijzen pakt. Mensen lezen 'Ballon d'Or' icm zijn leeftijd en gaan ervanuit dat dit een prijs is voor grootste talent ter wereld, die is er op die leeftijd niet. Je hebt Golden Boy Award die wel iets in die richting is, je hebt voor FIFA, UEFA etc toernooien ook prijzen maar dat maakt je ook niet beste van je leeftijd, dat maakt je simpelweg beste van dat toernooi. Bergwijn won bij EK u17 ook troffee van beste speler van toernooi, was ook niet de beste u17 speler van Europa, was wel de beste van dat EK u17. Bakkali won ook ooit een prijs voor grootste talent van Europa, Kluivert was volgens Goal grootste talent ter wereld, maakt hem ook niet de beste noch grootste talent. Maar dat hij enorm getalenteerd is staat buiten kijf, maar hij is ook gehyped, de beste jongen heeft 1m + volgers op Social media omdat hij al gebombardeerd is tot the next big thing. We zullen zien waar het schip gaat stranden, de '02 en '03 groep van Nederlandse jeugdelftallen (dus u16 en u15) staan er heel goed op qua talent. Volgend jaar kunnen ze zich laten zien op het EK u17 als ze zich kwalificeren, vanaf dat soort toernooien gaat het vaak lopen en zelfs dan heb je geen garanties.
 
Mr.Eko
 
3
11 april 2018 om 15:49
Eigenlijk wel grappig dat vaders die zelf als profvoetballers vrij matig waren (zoals Simons) en bijvoorbeeld ook Jerry de Jong, hun zoons wel succesvolle of potentieel goede spelers zijn geworden/kunnen worden.
 
JDG84
 
3
11 april 2018 om 16:01
Sorry, hoezo is dat grappig?? Want alleen hele goede voetballers kunnen zonen krijgen die heel goed kunnen worden?
 
Mexicanooo
 
4
11 april 2018 om 16:13
Mr. Eko bedoelt het vermoedelijk ironisch. Grote voetballers hebben namelijk regelmatig zonen die minder goed zijn (blind, Zidane en Cruijff bijvoorbeeld), terwijl vrij matige voetballers beschikken over getalenteerde zonen.
 
Nammak
 
12
11 april 2018 om 16:29
Aan de andere kant is het ook makkelijker om je vader te overtreffen die vrij matig was, dan je vader overtreffen die jaren speelde voor Barcelona en ze aan prijzen heeft geholpen.
 
JDG84
 
0
12 april 2018 om 08:32
Daley minder dan Danny.. dat zou ik niet zo snel zeggen hoor. Danny was erg slim, maar geen briljante speler ofzo. Daley vind ik ook een hele slimme speler, zeker toen hij op middenveld stond vond ik hem heel erg goed. in ieder geval niet "minder goed".. maar bedankt, ik zag de ironie er niet echt in.
 
adjx
 
1
11 april 2018 om 16:15
Heb deze jongen afgelopen zomer zien spelen op een toernooi in Stockholm. Wat een geweldenaar is het! Technisch top, goed overzicht en bovenal werkt hij hard voor zn teamgenoten!!
 
ForzaOranje
 
2
11 april 2018 om 16:18
Regeren is vooruitzien denkt de Spaanse voetbalbond. Niemand weet of hij de absolute top zal halen maar in zijn geval is die kans er zeker. Ik vind het logisch dat men nu al naar de Mogelijke toekomst kijkt en daarop alvast probeert in te spelen.
 
Gabstra
 
2
11 april 2018 om 16:21
Ik ben er vrij zeker van dat hij voor Spanje gaat spelen. Als de Spanjaarden iets willen dan kunnen wij het wel vergeten, zeker als het om voetbal gaat. Als hij over twee/drie jaar nog zo een groot talent is dan komen de spanjaarden met de mooiste deals voor hem en zien we hem nooit meer terug.
 
Strikersun
 
0
11 april 2018 om 20:12
Wat voor deals kunnen nationale teams bieden?
 
El Fenomeno
 
1
11 april 2018 om 16:33
Die Peeters van Real speelde ook in de Oranje elftallen, maar speelt bij VVV nooit omdat die nog niet eens goed genoeg voor de Jupiler League is. Ook zijn er zoveel Nederlandse spelers op jonge leeftijd naar Engeland vertrokken waar je nooit meer iets over gehoord hebt. Laten we dus gewoon lekker afwachten hoe het met deze jongen gaat verlopen.
 
Kaito
 
3
11 april 2018 om 16:37
Drie jaar terug had Barca nog een veel groter talent, Lee Seungwoo, werd gezien als de grootste talent sinds Messi. Hij zit tegenwoordig op de bank van Verona.. Zo gaat dat. Ja dit is echt een heel groot talent, samen met die Unuvar zag ik hem laatst nog een heerlijke wedstrijd spelen bij Oranje O15 (ondanks de tactisch onbenullige Knvb coach). maar die jongens zijn 14.. We zien wel hoever ze zijn op hun zeventiende, dan kunnen we het hebben over Oranje of Spanje.
 
yello
 
2
11 april 2018 om 16:54
Wel een steeds groter wordend voordeel voor grote competities. Die topspelers blijven in het land hangen en talentvolle kinderen krijgt het land er gratis bij
 
real8madrid
 
1
11 april 2018 om 17:55
Daar voel je het al aankomen he. Die jongen is opgegroeid in Spanje en wordt volledig vrijgelaten in zijn keuze door de ouders? Dikke kans dat hij voor Spanje kiest volgens mij
 
Gabstra
 
0
11 april 2018 om 19:48
Er groeien in Nederland voldoende jongens op die voor een ander land kiezen. In ons land zal je daar geen problemen mee krijgen maar in Spanje opgroeien en voor Nederland kiezen is geen optie. Ruim voor die tijd hebben de Spanjaarden hem al binnen gehengeld. Vergeet die jongen maar.
 
Strikersun
 
1
11 april 2018 om 20:11
Hij speelt op dit moment gewoon voor Nederland onder 15 en zijn beide ouders zijn Nederlands. Ik zie hem best wel gewoon voor Nederland kiezen maar we zullen het over 3 jaar zien.
 
officer
 
1
11 april 2018 om 18:00
Die hype om hem heen is ontzettend eng. Één miljoen volgers op Instagram op zijn veertiende, terwijl een speler als Aleñá die al aan het eerste geroken heeft nog niet eens op de helft zit. Rare verhoudingen. Er zijn getalenteerdere kinderen in La Masia waar je nooit iets van hoort (in de Barça-kringen), maar bij deze jongen heb je zijn haar; naam en speelstijl heel erg mee. Gekke hype.
 
Cyberize7x
 
0
11 april 2018 om 19:05
Laten we vooral afwachten hoe hij zich ontwikkeld. Jeugdvoetbal is in niets te vergelijken met seniorenvoetbal en bovendien is 14 wel heel erg jong om al over het Nederlands elftal te beginnen.
 
Hargle
 
2
11 april 2018 om 20:01
Laat dat kind toch maar lekker zijn ding doen. Kiezen kan later altijd nog. Zijn vader is toch van Surinaamse afkomst? Misschien voelt hij zich een Surinamer in Spanje.belangrijk is dat hij zich lekker voelt ,van het leven geniet en wanneer hij 17jr is met zijn hart kiest.