Barcelona heeft Pierre-Emerick Aubameyang zo goed als binnen
Zondag, 30 januari 2022 om 15:17

Barcelona en Arsenal naderen een akkoord over een huurdeal voor Pierre-Emerick Aubameyang, zo meldt The Athletic. De Catalanen zullen niet het volledige monstersalaris (420.000 euro per week) van de 32-jarige spits overnemen, maar wel 'zoveel mogelijk'. Zaterdag meldde Gerard Romero nog dat Aubameyang alleen zou komen als Dembélé vertrekt, maar The Athletic ontkent dat: de aanvaller van Arsenal kan ook zonder het vertrek van Dembélé worden ingelijfd.

Er wordt géén optie tot koop opgenomen in de huurovereenkomst en Barça betaalt ook geen huursom. Hoeveel procent van het salaris de Spanjaarden overnemen, wordt momenteel nog besproken. De verwachting is dat beide clubs eruit zullen komen. Voor Barcelona leek het megasalaris van Aubameyang het grootste struikelblok te worden in een mogelijke huurdeal. De mogelijkheden van de Catalanen zijn als bekend gelimiteerd door de salarislimiet die door LaLiga is opgelegd.

Het tweede struikelblok was volgens Spaanse media Dembélé, maar The Athletic stelt dus dat de transfer van Aubameyang daar niet langer vanaf hangt. De 24-jarige Dembélé wordt vanwege zijn aflopende contract richting de uitgang geduwd in het Camp Nou en moet ruimte creëren voor nóg een versterking naast Adama Traoré. Met een vertrek in januari van Dembélé zou Barcelona een flinke salarispost kwijtraken en op zoek kunnen gaan naar een nieuwe aanvaller. Mogelijk kan dat nu dus zelfs zonder het vertrek van de Fransman.

Hoe het in vijftien maanden compleet kon escaleren bij Arsenal

Voetbalzone dook in het verhaal achter de escalatie tussen Pierre-Emerick Aubameyang en manager Mikel Arteta.Lees artikel

Aubameyang werd op 6 december bij Arsenal opnieuw disciplinair gestraft door Mikel Arteta en zat sindsdien niet meer bij de wedstrijdselectie van the Gunners. De aanvaller, die met een salaris van meer dan twintig miljoen euro de bestbetaalde speler van de club is, mag dan ook uitkijken naar een nieuwe werkgever. Al-Hilal en Al-Nassr waren serieus in de markt en wilden Aubameyang huren met een optie tot koop, maar de 72-voudig international is vastberaden om zich nog één keer op het allerhoogste niveau te bewijzen. De Saudi-Arabische voorstellen werden dan ook van tafel geveegd.

Meer nieuws
   
12:00
12:00
VZ Team van de Week: Ajax, Feyenoord en PSV aanwezig na doelpuntrijk weekend
5
   
11:30
11:30
Pak 50x je inzet als Real Madrid en Bayern München allebei scoren!
0
   
11:17
11:17
Speler van Borussia Dortmund reist vanwege examen apart naar CL-kraker in Parijs
3
   
11:02
11:02
Derksen ergert zich groen en geel aan sportverslaggever: 'Het is zo stuitend'
21
   
11:00
11:00
Van Europa veroveren naar degradatie, faillissement en een nieuwe opleving
13
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (143)

 
Airbags
 
48
29 januari 2022 om 16:25
Ik zie het niet gebeuren hoor. Welke club is er zo gek om geld te betalen voor Dembele als hij komende zomer gratis op te halen is? Bovendien; Dembele en zijn zaakwaarnemer weten ook heel goed dat komende zomer het grote tekengeld op ze wacht. Als ze nu overstappen is dat in veel mindere mate aan de orde.
 
BlaugranaFCB10
 
9
29 januari 2022 om 16:28
Nou, als Dembele nu niet vertrekt kan hij het WK uit zijn hoofd zetten. Hij zal tot het einde van het seizoen niet spelen voor Barca als hij niet verlengt of weggaat.
 
Joey91
 
61
29 januari 2022 om 16:31
Maar als hij na dit seizoen een andere club vind en daar in de maanden voor het WK goed speelt, gaat hij alsnog mee naar het WK
 
real8madrid
 
40
29 januari 2022 om 16:44
Het wk is pas in december? Als ie in juli de overstap maakt heeft ie toch tijd genoeg om zijn plek veilig te stellen lijkt me. Mits de juiste prestaties uiteraard.
 
ViscaCatalunya
 
12
29 januari 2022 om 17:07
Het WK begint 21 November. Dus midden Oktober moet je al tot de selectie van je land behoren.
 
ConchaEspina
 
8
29 januari 2022 om 17:23
Ik moet nog maar zien of Dembele effectief niet gaat spelen. Barcelona zal nog alles op alles moeten zetten om top-4 en dus CL te halen. Daarin kan Dembele je waarschijnlijk enorm bij helpen. Tenzij Barcelona te trots is en het liever misloopt enkel en alleen om Dembele niet te moeten opstellen? Dan loop je dus 2 keer geld mis. Lijkt toch wel op mismanagement van de bovenste plank. Dybala, Pogba, Mbappe,... allemaal spelers die hun contract uitlopen maar ondanks alles toch nog gebruikt worden tot de laatste dag.
 
ViscaCatalunya
 
15
29 januari 2022 om 17:29
Hij gaat geen enkele minuut meer spelen. Net zoals Ilaix geen minuut zou hebben gespeeld. Thuis kun je hem al helemaal niet meer opstellen. Het publiek heeft zoveel geduld met hem gehad al die jaren. Barcelona heeft ook Ferran gekocht en Adama gehuurd om die reden.
 
Lierse1997
 
10
29 januari 2022 om 17:39
En dat is achterlijk want het is de beste aanvaller die je hebt na Fati, alleen is die nog vaker geblesseerd (iets dat bij hem in tegenstelling tot Dembele sinds het duidelijk is dat die vertrekt nog geen enorm punt van kritiek is). En dan ga je dus 1) je team sportief gezien verzwakken 2) een speler met een stevig salaris gewoon niet gebruiken en dus geld door de plee spoelen 3) nog extra kosten moeten maken door een matige vervanger te huren.
 
messi_123
 
11
29 januari 2022 om 17:42
@Visca inderdaad, alleen al op de manier hoe dembele met ons fans en laporta enz omgaat is echt zo disrespect, we hebben dembele zoveel tijd gegeven en altijd gesteund in de tijd toen die er lang uit lag, verrader dat ie is
 
ViscaCatalunya
 
7
29 januari 2022 om 17:44
Op basis waarvan is hij beter dan Ferran Torres of Memphis? Nogmaals hij is niet de beste aanvaller na Fati.
 
Lierse1997
 
15
29 januari 2022 om 17:46
Is Memphis nu opeens wel een goede aanvaller? Dan snap ik ten eerste al niet waarom al die versterkingen nodig zijn, maar dat terzijde. En hoe kan je nu stellen dat Ferran beter is dan Dembele? Letterlijk niemand bij Barcelona heeft de actie, de versnelling en het afstandsschot van Dembele.
 
BR-7
 
21
29 januari 2022 om 17:49
Nee klopt, hij is de beste aanvaller van Barcelona. Fati heeft nog niks noemenswaardigs gepresteerd en is alleen maar geblesseerd geweest. Memphis is een 13 in een dozijn aanvaller en Ferran heeft de potentie om heel goed te zijn, maar heeft dat ook nog verre van vaak laten zien. Triest hoe lovend Culers kunnen zijn over een Dembele als hij zegt dat hij blijft, om hem vervolgens af te doen als derderangs voetballer. Laatst zei zelfs iemand dat Abde nog beter is, moet niet gekker worden met jullie.
 
messi_123
 
2
29 januari 2022 om 17:49
@Lierse1997 dembele afstandschot? Die man is een blinde koe voor het doel hij is een renpaard,
 
ConchaEspina
 
5
29 januari 2022 om 17:50
Messi stuurde een fax, wou vertrekken en was niet meer gemotiveerd om bij Barcelona te spelen. Leek mij minstens even toxic op dat moment bij de groep als Dembele (uiteraard vergelijk ik de status niet van beide spelers, maar wel dat dat deeltje enorm overroepen wordt). Op basis waarvan is Ferran Torres op dit moment bij Barcelona reeds beter? 1 mooi doelpunt? Verder heeft hij nog niet veel gebracht (uiteraard is het vroeg om hem al te beoordelen, maar dat geld ook in de andere richting dat we daar nu meteen een wereldspeler van maken). Verder heeft Fati zeker bewezen een neusje te hebben voor doelpunten, maar die heeft (mede door blessures) ook nog geen 10 doelpunten in een seizoen gescoord. Maar als we sommige fans horen heeft die al meer bewezen dan Haaland.
 
Lierse1997
 
0
29 januari 2022 om 17:51
Wie heeft er een beter voorin bij Barcelona?
 
ViscaCatalunya
 
4
29 januari 2022 om 17:55
Memphis is op basis van zijn statistieken toch veel beter dan Dembele. Ferran Torres is een Spaans international die 1 op 2 loopt en in de halve finale van het EK stond en in de Nations League finale. Hij scoorde twee mooie goals tegen Italie in de Nations League halve finale.
 
messi_123
 
2
29 januari 2022 om 17:55
@Lierse1997 als fati fit is heeft ie dat veel beter, hij heeft maar 1 goal dit seizoen, fati geloof ik 2-3, fati is veel directer dan dembele, dembele weet vaak niet eens wat ie moet doen als die bal heeft
 
Lierse1997
 
25
29 januari 2022 om 18:03
En Dembele is een speler die veel betere statistieken heeft dan Ferran, een WK gewonnen heeft en ooit een transfer van meer 100 miljoen is waard geweest. Maar ik snap het wel. Iemand die weggaat bij Barca kan er niks meer van. Morata was totdat zijn transfer toch niet doorgaat voor jou nog een slimme speler die een team beter laat voetballen. Vanaf bekend was dat hij niet ging komen, was je daar echter heel blij mee. En je kan lopen beweren wat je wil, maar ga je oprecht beweren dat dembele geen enkele meerwaarde is voor het huidige fc Barcelona?
 
real8madrid
 
16
29 januari 2022 om 18:03
"torres is beter want in dit specifieke scenario heeft ie veel gescoord en oh ja ook in de halve finale van het ek" Top argumentatie wederom.
 
ConchaEspina
 
9
29 januari 2022 om 18:06
Maar als mensen Cristiano hoger inschatten dan Messi voor diezelfde statistieken brengt Messi `zoveel meer bij dan enkel doelpunten (dus statistieken)`. Kwestie van argumenten te gebruiken wanneer het uitkomt. Je bent niet objectief als je echt gaat beweren dat Memphis meer bijbrengt dan Dembele aan het elftal van Barcelona.
 
ViscaCatalunya
 
6
29 januari 2022 om 18:12
Messi heeft meer gouden schoenen geworden dan Ronaldo. In welk opzicht scoort hij minder goals?
 
real8madrid
 
15
29 januari 2022 om 18:37
Messi total goals: 758 Ronaldo total goals: 801 In het opzicht van gescoorde goals scoort Messi dus minder goals Laten we er overigens aub geen Messi v Ronaldo discussie van maken. Zeker niet vanwege mijn reactie, ik vind Messi de betere van de twee. Ik kon het gewoon niet laten om op deze reactie te reageren.
 
messi_123
 
3
29 januari 2022 om 18:57
@real8madrid laten we vooral nog genieten van die 2 zolang het nog kan, zo’n voetballers gaan we nooit meer terug zien
 
real8madrid
 
3
29 januari 2022 om 19:04
Groot gelijk. Hopelijk vindt Messi zijn beste vorm terug bij PSG (half maart pas liefst) en trekt heel United kop uit reet zodat we nog eventjes het beste van deze twee te zien krijgen voor het afgelopen is.
 
R.madridista
 
4
29 januari 2022 om 20:06
Visca hij reageert gewoon op jouw rare manier van beargumenteren. Heeft niks met Messi of Ronaldo te maken.
 
La Walo
 
0
29 januari 2022 om 20:12
Dembele bleek maar een miskoop te zijn. Waarom nog met hem verder gaan
 
DutchKurd
 
0
30 januari 2022 om 15:27
Hoezo is dembele een verrader? Omdat hij zijn contract noet wilt verlengen voor een veel lagere salaris. Is hetzelfde wanneer je werkgever je hetzelfde salaris wilt geven of minder. En bij de overkant kun je hetzelfde verdienen en kan je rekenen op steun wanneer het slecht gaat.
 
fcu_030
 
0
30 januari 2022 om 16:24
Ik kan nog steeds niet begrijpen dat Barca zoveel betaald heeft voor Dembele ik zie hem zelden tot nooit wat goeds doen en hij valt alleen buiten het veld op. Moet er wel eerlijk bijzeggen dat ik niet elke wedstrijd van Barca kijk maar Dembele is me echt nog nooit opgevallen. Vind Traore en Auba wel 2 prima versterkingen voor Barca maar op de manier hoe Barca te werk gaat zo zal Rkc Waalwijk ook een topclub kunnen worden.
 
Ajax/barca2014
 
6
29 januari 2022 om 16:31
Onderschat niet dat zowel Dembele als zijn management zich misschien kapot zijn geschrokken door de opstelling van Xavi. Die hadden natuurlijk gerekend dat de club geen opties voorin had, waardoor Dembele sowieso wel tot aan het einde aan speeltijd zou komen. Een half jaar niet aan speeltijd komen kan best wel een impact hebben. Zeker bij een ietwat onprofessionele speler als Dembele. Maar al bij al denk ik dat de tijdspanne te klein is om nog zo'n deal te kunnen bewerkstelligen.
 
CMG-
 
35
29 januari 2022 om 16:40
Een halfjaar niet spelen voor Dembele is geen drama hoor, hij heeft niks anders gedaan dan niet gespeeld.Ik denk dat Barcelona juist geschrokken is hoe Dembele heeft gedaan.
 
mkvali
 
3
29 januari 2022 om 16:47
Xavi heeft niet de onderhandelingen gevoerd, Dembele heeft steeds zitten zeggen dat hij wil verlengen om achteraf een monstersalaris en tekenbonus te eisen, hiervoor wordt hij nu gestraft en daar kan Xavi niks aan veranderen. Deze seizoen is een schakeljaar en er zal serieus omgebouwd worden spelers als Griezman , Trincao, Coutinho, Pjanic en nog vele anderen moeten allemaal weg , Top 4 is nu prioriteit
 
real8madrid
 
13
29 januari 2022 om 16:51
Dembele heeft steeds zitten zeggen dat hij wil verlengen om achteraf een monstersalaris en tekenbonus te eisen Je impliceert hier dat dat tegenstrijdig is terwijl dat helemaal niet zo is. Bovendien blijf ik het kinderachtig vinden om een speler te 'straffen' omdat ie eisen stelt waar jij als club (terecht) niet aan wil voldoen. Dat hoort niet bij een grote club. Bayern zette Alaba toch ook niet plots op de bank omdat ie wou gaan vertrekken? Erg klein en 'spiteful' bij gebrek aan een goed Nederlands woord.
 
Ajax/barca2014
 
4
29 januari 2022 om 16:54
Onderschat het niet hoor. Ik denk dat er wel een verschil zit tussen langdurig geblesseerd aan de kant staan en wanneer je volkomen fit bent en niet aan speeltijd komt. Ik denk wel dat dat aan een speler kan knagen. En ja, wat kan ik nog verder over Dembele zeggen. Sportief voegt hij nauwelijks iets toe. Waarom zou je als Barca zijnde met hem willen verlengen? De enige reden die ik kan bedenken is om zijn transferssom over nog meer jaren uit te schrijven. Ik denk dus dat vooral Dembele de dupe zal zijn van zijn handelingen.
 
real8madrid
 
5
29 januari 2022 om 16:58
Waarom zou je als Barca zijnde met hem willen verlengen? Zo denkt het bestuur duidelijk niet. Hebben meerdere pogingen gedaan, hem onder druk gezet via Xavi en gaan hem nu straffen omdat ie niet wil verlengen door hem buiten de selectie te houden. Dat zijn nou niet bepaald de acties van een club die niet weet waarom ze met hem zouden willen verlengen.
 
Barca--070
 
9
29 januari 2022 om 17:05
@real8madrid Toch vind ik dat er wel een heel groot verschil zit tussen de carriere van Alaba bij Bayern en Dembele bij Barcelona. Alaba wilde gewoon naar een andere club. Dembele schijnt wel te willen blijven maar enkel tegen een echt absurd hoog salaris en extra bonussen. De beste man is voor 105 miljoen gekocht met veel bombarie, is enorm maar dan ook enorm veel geblesseerd geweest en eigenlijk nooit echt van grote waarde geweest voor Barcelona. Dus dan is het ergens wel een streek om enkel te willen verlengen tegen een salaris ‘conform Balon d’or winnaar’ bedragen (althans zn zaakwaarnemer). Daarnaast 6 maanden onderhandelingen meerdere aanbiedingen en steeds alles weggewoven. Jarenlang eigenlijk veel te veel geld verdiend voor zn staat van dienst (niet zn eigen schuld trouwens). Hoe dan ook dat is wel hoe de voetbalwereld in elkaar zit hedendaags, maar ik begrijp ergens wel dat je als club zijnde hier dan niet in mee wilt doen en hem dan maar op de tribune plaats laat nemen.
 
ViscaCatalunya
 
3
29 januari 2022 om 17:09
Wat Dembele deed lag toch geheel in de lijn der verwachting. Hij heeft dit al twee keer eerder gedaan. Ze hebben Ferran Torres niet zo maar gehaald.
 
real8madrid
 
8
29 januari 2022 om 17:15
Wat is dan precies het verschil? Als Bayern 20 miljoen salaris en 40 miljoen tekenbonus (of was het andersom?) bood had Alaba ook bijgetekend hoor?
 
real8madrid
 
11
29 januari 2022 om 17:21
Visca we zijn ver voorbij het punt dat ik jouw input enigszins serieus neem. Toen Torres gehaald werd was dat volgens jou als spits, daar was je heilig van overtuigd en dat was ook uitermate nodig. Sindsdien blijkt Dembele niet bij te tekenen en was Torres volgens jou altijd al gehaald als rechtsbuiten omdat men bij Barca het voorzicht had dat Dembele niet ging bijtekenen. Morata werd aan Barca gelinkt en was volgens jou een slimme, goede spits die de rest beter ging laten spelen en nodig was. Vervolgens is de kogel door de kerk en komt Traore en betekent dat volgens jou 'hoplijk dat Morata dan niet meer komt'. Jij draait met de wind dat het geen naam heeft.
 
Barca--070
 
2
29 januari 2022 om 17:37
@real8madrid; verschil dat Alaba al verschrikkelijk lang bij Bayern zat en meer dan voldoende aandeel had in alle successen. Hij wilde een nieuwe uitdaging (althans dat begreep ik) en is verkast. Dat lijkt me een aanzienlijk verschil met een speler die 150 wedstrijden gemist heeft door blessures, elk jaar cruciale fases heeft gemist en ook nog niet heeft gebracht wat er verwacht werd voor 100 miljoen. Nogmaals ik weet dat het de voetbalwereld is en je geen vorm van loyaliteit hoeft te verwachten, maar het is logisch dat de ene transfervrije situatie de ander niet is toch?
 
ViscaCatalunya
 
1
29 januari 2022 om 17:41
Alaba kreeg simpelweg een mega aanbod. Daar hoefde hij niet lang over na te denken. En als je dan ook nog eens een nieuwe uitdaging aan kan gaan in een ander land dan is de keuze makkelijk gemaakt.
 
real8madrid
 
1
29 januari 2022 om 17:45
De status van beide spelers is inderdaad een wereld van verschil, daar heb je volledig gelijk in. Bayern zal Alaba dankbaar zijn voor zijn bijdrage en bij Barca ligt dat waarschijnlijk iets anders. Naar mijn mening verandert dat echter niets aan hoe er mee omgegaan wordt of hoort te worden. Als een speler beslist niet te verlengen, of enkel tegen absurde eisen, zou ik hem niet plots naar de tribune verwijzen. Ik zou uiteraard andere spelers de voorkeur geven waar mogelijk, zeker jonge spelers, omdat die nog waarde voor de club vertegenwoordigen. Als de speler in kwestie helemaal geen bijdrage levert zou ik er dus alle begrip voor hebben als ie niet meer aan spelen toe kwam. Maar om een speler die echt nog wat kan bijdragen in de huidige selectie in de jacht op CL-voetbal aan de kant te schuiven om hem te straffen vind ik het gedrag van een kleine club en niet bij Barcelona passen. Gebruik hem gewoon waar nodig, geef andere spelers als Abde, Jutgla ed de voorkeur waar mogelijk en wens hem vervolgens het beste bij zijn nieuwe werkgever.
 
FCBCruyffista
 
1
29 januari 2022 om 17:53
Het verschil is dat Alaba een clubspeler was die sportief veel betekend heeft voor Bayern en daarom langs de voordeur is vertrokken. Hij gaf ook tijdig aan toe te zijn aan een nieuwe uitdaging, naast zijn financiële eisen. Dembele daarentegen toont niet veel dankbaarheid en loyaliteit en zijn zaakwaarnemer speelt duidelijk spelletjes (waar Dembele de 'dupe' van is, maar dat neemt hij voor lief), allemaal zijn goed recht, prima. Maar de club mag dan ook een statement maken, dat is ook haar goed recht en allesbehalve kinderachtig. Barca heeft hem ook niet nodig, er zijn genoeg versterkingen binnengehaald om de 2de seizoenshelft te overbruggen.
 
real8madrid
 
5
29 januari 2022 om 17:58
Barca heeft hem ook niet nodig, er zijn genoeg versterkingen binnengehaald om de 2de seizoenshelft te overbruggen. Dus hadden ze hem per definitie wel nodig? Je gaat niet Traore halen tenzij je een rechtsbuiten nodig hebt he. Dus ondanks al de financiele problemen bij de club wil je nog liever iemand anders op huurbasis halen en een flink (relatief) salaris te betalen naast dat van Dembele die op de tribune zit dan Dembele no te gebruiken waar nodig. Ja dat vind ik zeker kinderachtig. Heb je als club imo uiteindelijk alleen jezelf mee. Je betaalt die vent nog steeds, gebruik hem dan ook gewoon waar nodig? Zo moeilijk is dat toch niet?
 
FCBCruyffista
 
3
29 januari 2022 om 18:01
Verder is het nooit goed, de Madridistas hier moeten geen onzin verkondigen dat het objectieve kritiek is want onder elk Barca topic is het alleen maar gezeik van jullie en bij elk item geven jullie wel een twist om te kunnen bashen. Mocht Barca Dembele wel erbij houden, dan hadden jullie gezegd dat Barca zwak is, met zich laat sollen, etc...geeft Barca een statement, dan zijn ze kinderachtig. Bij elke beslissing, beleidsplan of standpunt staat de zeikmachine an klaar om shit te dumpen. Allemaal prima hoor, dat is de rivaliteit tussen Barca en Real, maar die fake objectieve attitude kan je dan beter achterwege laten.
 
FCBCruyffista
 
2
29 januari 2022 om 18:06
Torres is de rechtsbuiten, Traore is gehaald wegens de blessure van Fati. Als er geen spits meer bijkomt, dan kan Torres alsnog (tijdelijk) in de spitspositie belanden en Traore op rechts. Maar dat is niet het 1ste plan.En ja, voetbal is sowieso opportunisme en pragmatisme soms en een aaneenschakeling van schaakzetten. Als Barca Torres en Traore niet had gehaald, dan waren Dembele's speelkansen groter. Maar Barca was al bezig met hierop te anticiperen en haalde Torres al een maand geleden binnen. Dus het is geen improvisatiebeleid.
 
Lierse1997
 
8
29 januari 2022 om 18:07
Ik vind het gewoon opvallend dat niemand die supporter is van Barcelona even kan erkennen dat het een belachelijk besluit is een prima speler voor de huidige maatstaven op de tribune te zetten gewoon omdat hij er volgend seizoen niet is en dan een speler te gaan duren, die zal er volgend jaar dus ook niet zijn, met nog geen 10% van de kwaliteiten van dembele. Daar is gewoon geen goede reden voor te bedenken. En er wordt gewoon vrij matig beleid gevoerd nu. Dembele niet laten spelen omdat hij niet wil bijtekenen en ondertussen wel spelers halen die bij hun club ook niet willen bijtekenen, een veel slechtere versie in huis halen met Adama en dan ook nog eens aubameyang halen die letterlijk niets meer presteert met Arsenal is op geen enkele manier namelijk goed beleid.
 
real8madrid
 
0
29 januari 2022 om 18:22
Het is toch echt andersom. Iedereen met een Real Madrid affiniteit die iets zegt doet dat volgens jou altijd met de slechtste bedoelingen tegenover Barca. Dat ik (als een van de weinige niet Barca-fans) begrip heb voor de interesse in Morata en nu Aubameyang of dat ik daarstraks in de bres sprong voor Gavi en Pedri tegenover een andere Madrid-fan past vast ook ergens in je verhaaltje als een groot complot?
 
Almogaver
 
0
29 januari 2022 om 19:49
Een belangrijk verschil is nog wel dat Alaba al jarenlang heeft bewezen tot de wereldtop de behoren en Dembele werkelijk he-le-maal niets. Ja, dat ie "potentie" heeft. Maar dat verhaal houdt ook op een gegeven moment op. Balotelli heeft ook gigaveel talent, maar goed..
 
Almogaver
 
1
29 januari 2022 om 19:52
Dembele op dit moment gebruiken is je hele tactiek afstemmen op iemand nooit prima kan spelen, maar alleen afschuwelijk of werelds. Daarmee kun je geen team bouwen, wetende dat ie over een half jaar sowieso weg is. Dan maar mindere getalenteerde jongens, maar die wel in een bepaald systeem passen. Los van "gevaar" is het nu ook niet alsof Dembele zoveel brengt op het veld. Alleen Abde presteert slechter. Zelfs Jutgla heeft een betere output.
 
real8madrid
 
2
29 januari 2022 om 21:44
Dat Traore minder getalenteerd is zijn we het over eens en dat ie in een bepaald systeem past ook maar dat systeem zie ik Xavi niet spelen. Dat hoop ik ook niet voor hem anders dan wordt het straks alleen maar erger met die vervelende Xavi-Koeman geluiden
 
FCBCruyffista
 
2
29 januari 2022 om 21:46
@Lierse, er valt niets te erkennen. We doen niet alsof, dit is een gedeeld gevoel bij de meeste Barcafans. Barca gaat onder Laporta terug denken en doen vanuit de Cruijff-filosofie, daar horen ook bepaalde principes en een eergevoel bij. Met deze statement maak je duidelijk dat je niet moet spelen met Barca. Als Dembele in de zomer aangaf weg te willen, dan had Barca constructief meegewerkt aan een transfer. Als Dembele in oktober of november eerlijk aangaf transfervrij te willen vertrekken in de zomer, dan was dit ook prima. Maar hij (en/of zijn zaakwaarnemers) houden de club op een nogal opzichtige manier aan het lijntje, ja hallo dan houdt het op en dan vinden quasi alle Barcafans dat je wel een statement kan maken van zodra de vervanging al voorzien is. En voor ons is Adama geen "veel" slechtere versie van Dembele, dit is ook weer zo overdreven ongenuanceerd en precies wat ik bedoel met het zeiken om te zeiken. Dembele is talentvoller en heeft specifieke kwaliteiten waarin hij vooralsnog meer in uitblinkt, maar Adama is tactisch intelligenter dan Dembele en begrijpt het positiespelletje dat hij leerde in de cantera. Bovendien is Adama in de eerste plaats erbij gehaald als polyvalente breedtespeler en vooral als tijdelijke vervanger voor Fati, dat heb ik ook al aangegeven en wordt gewoon genegeerd om te kunnen blijven beweren dat er matig beleid wordt gevoerd. F. Torres is in principe de werkelijke vervanger van Dembele. En Aubameyang is simpelweg een tijdelijke korte termijn versterking met een interessant profiel, die bij Barca zomaar kan heropleven. Dat hij bij Arsenal dit seizoen minder goed speelt, is vooral een motivatieprobleem en niet zozeer een kwaliteitsprobleem. Is het dan slim van Barca ol zich hieraan te wagen? Imo is het het zeker waard want er is met een tijdelijke huur geen risico aan verbonden, en als Auba de komende 6 maanden toch in de buurt komt van zijn betere vorm, dan heeft Barca met hem een betere spits dan Depay, Braithwaite en De Jong. Zo simpel is het en dus is er ook hier geen sprake van wanbeleid.
 
ElFaraonDCamas
 
4
29 januari 2022 om 22:10
Houd eens op met dat cruyf gezeik. Het halen van adama traore of een aubameyang is toch finanecieel niet verantwoord? Adama traore zit gewoon op de bank bij wolves heeft een belachelijk slecht rendement zelfs vergeleken met dembele. Wat betreft auba is dit wel een vsn de meest anti barca spitsen die er is. Beter dan luul de jong, dat denk ik wel maar hij verdiend wel 4ton per week bij Arsenal. Beter dan depay tja moeilijk te zeggen. Het is nou niet dat hij zo geweldig presteert, is 32 (of zo iets) en is een counter voetballer. Verder lijkt mij de spits positie onnodig om te versterken en vind ook dit maar weer moeilijk uit te leggen voor een club die financieel in slecht weer zit. Het is mij duidelijk dat Laporta dit niet zo veel doet, die denkt alleen aan korte termijn
 
Lierse1997
 
1
30 januari 2022 om 00:33
Ja het is wel duidelijk dat het gewoon op een gevoel afgaan is. En al de aankopen die gedaan worden zijn opeens blijkbaar tactische geniën.
 
DouweKool
 
1
29 januari 2022 om 16:58
Tottenham zou wel willen denk ik, zoeken nog een rechter vleugel
 
MoTheSpur
 
6
29 januari 2022 om 17:11
Never, wilt een veel te hoog salaris en dat kunnen wij never nooit betalen haha en na spelers met te veel blessures en slechte mentaliteit in Lo Celso en Ndombele gaan wij dit ook echt niet doen denk ik.
 
Goalski
 
2
29 januari 2022 om 18:01
Aubameyang een half jaartje ruilen voor dembele, dat lijkt me de enige mogelijkheid voor Barca, of ze moeten dembele nu transfervrij laten gaan.
 
Brambino
 
1
29 januari 2022 om 23:24
Newcastle heeft dringend toppers nodig voor hun project (en om behoud te verzekeren)
 
maurootje
 
13
29 januari 2022 om 16:27
Als Dembele echt moet vertrekken om Auba aan te trekken, zie ik het niet gebeuren; Dembele gaat gewoon z’n contact uitdienen en uitlenen gaat niemand zijn volledige salaris overnemen
 
LuisValle
 
3
29 januari 2022 om 17:17
Is Dembele niet is voor Ac Milan
 
maurootje
 
9
29 januari 2022 om 17:52
Nope, is te duur qua salaris
 
Mtardelli
 
1
29 januari 2022 om 17:57
nee, niks voor Milan. wat heb je aan deze speler in je team, die maar enkele wedstrijden per jaar mee speelt. Als club moet je niet aan hem beginnen.
 
Japie_Krekel
 
70
29 januari 2022 om 16:27
Barca is wel erg bezig met een kringloop beleid de laatste tijd
 
Ajax/barca2014
 
4
29 januari 2022 om 16:35
Hoezo? Zowel Adama als Aubameyang (indien hij komt) worden gehuurd. Als Barca Adama daadwerkelijk zou overnemen, dan had ik je gelijk gegeven aangezien ik hem zelf echt geen bijzondere speler vind. Maar nu geeft hij Xavi voorin wat meer opties. En zeker als er iets geforceerd moet worden, kan hij met zijn power misschien het verschil maken. En over Auba hoef ik niet veel te zeggen. Hij heeft in drie competities bewezen garant te staan voor veel doelpunten. Ik denk dat een vertrek naar een nieuwe competitie hem goed zal doen. Zeker als de uitdaging Barca is.
 
Lierse1997
 
38
29 januari 2022 om 16:40
Maar wat is nu het nut van al die huurtransfers? Blijkbaar moet dembele maar oprotten omdat hij binnen 6 maanden gratis de deur uit loopt. Oké dat kan maar dan komen ze tot de conclusie dat hun selectie voorin wat dun wordt, dus dan komen ze maar tot de conclusie dat ze spelers moeten halen die binnen 6 maanden gratis de deur uitlopen, in het geval van aubameyang niet eens op de positie speelt van dembele en in het geval van Adama een speler is met alle gebreken, plus nog vele extra, van dembele?
 
real8madrid
 
9
29 januari 2022 om 16:43
Zoals Lierse al zegt: als het puur om de breedte voorin is de komende 6 maanden is het wel een beetje idioot om Dembele naar de tribune te verwijzen en vervolgens met Traore aan te komen, neen? Auba heb ik meer begrip voor omdat een echte spits wel ontbreekt. Je hebt Jutgla en De Jong maar daar wil je natuurlijk geen heel seizoen op moeten rekenen.
 
Japie_Krekel
 
13
29 januari 2022 om 16:56
Het laat me weer een beetje denken aan die periode toen spelers als Boateng werden gehuurd
 
Ajax/barca2014
 
2
29 januari 2022 om 16:57
Wat zijn de statistieken van Dembele? Zijn die nou zo geweldig? Ook heb je zijn blessureverleden. En dan als kers op de taart wil hij na maanden de club aan het lijntje gehouden te hebben toch niet bijtekenen. Ik vind het echt niet onlogsich dat de club dan naar andere types gaat kijken. Ik ben ook niet kapot van Adama, maar echt veel slechter dan Dembele is haast niet mogelijk.
 
real8madrid
 
7
29 januari 2022 om 16:59
Veel beter ook niet. Met als gevolg dat je nu niet 1 maar 2 salarissen betaalt vanwege het ego van een hoge pief bij de club.
 
Ajax/barca2014
 
2
29 januari 2022 om 17:04
Ok je stelt Dembele op. En dan? Vervolgens trekt hij topfit transfervrij naar PSG? Hij brengt nu toch niks op sportief vlak. Anders had ik je redenering wel begrepen.
 
Lierse1997
 
29
29 januari 2022 om 17:10
Adama traore heeft in heel zijn carrière in de hoogste divisie 161 wedstrijden gespeeld en daarin 8 goals gemaakt en 16 assists gegeven. In zijn laatste 57 PL wedstrijden heeft hij 3 goals gemaakt en 3 assists gegeven. Ter vergelijking. Virgil Van dijk had in zowel 18/19 als 19/20 evenveel doelpuntencontributies in maar 38 wedstrijden. Ousmane dembele heeft in zijn laatste 36 wedstrijden voor Barcelona op het hoogste niveau 6 goals gemaakt en 5 assists gegeven. Niet geweldig maar veel beter dan Adama. En in zijn hele carrière op het hoogste niveau heeft dembele in minder wedstrijden (145) 12 goals meer gemaakt dan Adama aan doelpunten en assists heeft in 161 potten. We spreken van een speler die vervangen moet worden omdat hij niet genoeg eindproduct heeft. Dat is een te maken argument maar je gaat die speler met 36 goals en 35 assists in 145 potten dan niet vervangen door een speler met 8 goals en 16 assists in 161 wedstrijden. Dat is een argument dat je gewoon totaal niet kan maken. Adama heeft nog geen 10% van het talent van dembele, hij is niet heel veel sneller, hij heeft minder overzicht en hij heeft een minder eindproduct.
 
ViscaCatalunya
 
2
29 januari 2022 om 17:12
Het huurbeleid is ingegeven door de salarislimiet van la Liga. Over 6 maanden is er weer veel meer mogelijk. Het doel is simpelweg bij de eerste 4 eindigen.
 
real8madrid
 
6
29 januari 2022 om 17:17
Ok, je stelt Dembele niet op. En dan? Vervolgens vertrekt hij transfervrij naar PSG of ergens anders en betaal je zelf als club nog een extra salaris voor Traore die niet eens beter is. Dat Dembele transfervrij vertrekt lijkt vast te staan. Dus het enige verschil tussen beide scenarios is dat je bij scenario B meer geld kwijt bent terwijl je selectie er neit sterker op wordt.
 
ConchaEspina
 
7
29 januari 2022 om 17:26
Zijn statistieken en blessures zijn al 3 jaar een feit. Alleen sinds hij niet wilt bijtekenen is dat nu de campagne tegen hem. Maar eerst wel alles op alles zetten om hem bij te tekenen, want stel je maar eens voor de droomvoorhoede met Fati, Dembele en Torres. 2 weken later is de bloemlezing helemaal anders en is Dembele toxic voor de groep, maar 6 weken geleden niet?
 
Lierse1997
 
6
29 januari 2022 om 17:36
@Concha exact. Of het feit dat hij niet gemotiveerd zou zijn. Dan is hij blijkbaar op een paar dagen tijd in januari van een gemotiveerde speler die gewoon in de basis kon staan, geëvolueerd naar een ongemotiveerde speler die slecht is voor de groepssfeer.
 
ConchaEspina
 
1
29 januari 2022 om 17:46
Terwijl die op het veld toch allesbehalve een ongemotiveerde indruk liet. Bale is een ander verhaal, en zelf die kreeg nog veel te veel kansen. Als hij nu ongemotiveerd is, is dat volledig te danken aan hoe Barcelona dit thema heeft aangepakt en hem in de pers af te vallen dat hij bijtekent of vertrekt. Denk dat Barcelona zijn enige optie is om hem nu in januari al een transfervrije status te geven, zodat hij nu bij een ander team tekent en premie opstrijkt. Maar ook dan verliest Dembele '6 maanden' Barcelona-loon. Dus mogelijk moeten ze daar dan nog voor betalen.
 
R.madridista
 
3
29 januari 2022 om 20:12
Hahah laat het maar zitten heren. Dembele was samen met Pedri en Pique de beste tegen Real Madrid, maar nu hij niet verlengt is het opeens een nietsnut. Hij heeft in zijn hele carriere betere statistieken dan Adama, terwijl Dembele in de Ligue 1, Bundesliga, La Liga en CL heeft gespeeld, terwijl Adama zelfs 2 seizoenen in de Championship speelde. Wat is het punt nou van Barca als ze Dembele op de tribune zetten. Er is geen verschil met Adama, beiden zijn binnen 6 maanden vertrokken. En Dembele is absoluut beter dan Adama. Wat win je hier nou mee? De transfer van Aubameyang kan ik wel begrijpen overigens.
 
Flamezzz
 
0
30 januari 2022 om 10:13
Ik kan niet voor de andere Barcelona-fans spreken, maar sla er mijn reacties van de laatste jaren gerust op na: ik zit al van bij het begin op Dembele zijn kop. De dag dat ik hem niet meer in Barcelona-shirt hoef te zien, komt eindelijk dichterbij. Ik heb de laatste jaren overigens al genoeg b-spelers in dat shirt moeten zien. Traore wordt nog eens een b-speler, maar Aubameyang is echt wel een a-speler. Die zie ik wel slagen als het allemaal wat meezit. Dus Dembele inwisselen voor Auba? Ja, graag.
 
AFCBarcenaal
 
3
29 januari 2022 om 16:39
Wat een reactie weer, wat had je anders verwacht van Barca in de huidige situatie waar de club zich in bevindt. Jij snapt toch ook wel dat ze financieel niet sterk genoeg zijn om de toppers van de wereld aan te trekken. Dit is iets van open deuren intrappen.
 
Lierse1997
 
14
29 januari 2022 om 16:32
Over de hele onwaarschijnlijkheid van de hele transfercarrousel valt al heel wat te zeggen, maar ook gewoon over de keuze aubameyang. Die speelde zelfs voor zijn schorsing echt al een tenenkrommend slecht seizoen, dus waarom zou je zo iemand willen voor veel geld?
 
Ducktaildo
 
5
29 januari 2022 om 16:38
Puur op basis van de naam. Barcelona is een club dat zijn identiteit compleet kwijt is en daardoor in een vrije val terecht is gekomen. Gaan nu alle mogelijke handvaten vastpakken om enigsinds aanzien te krijgen. Barcelona werkt niet meer vanuit een visie, maar vanuit angst.
 
real8madrid
 
12
29 januari 2022 om 16:41
Daar is de transfer van Torres het toonbeeld van. Een transferklapper maken puur om het aanzien en specifiek een Spaans international en aanvaller om dezelfde reden. Ben ik nog steeds van overtuigd.
 
ViscaCatalunya
 
2
29 januari 2022 om 17:16
De transfer van Torres is juist een strategische beslissing. Je vervangt een blessuregevoelige speler die amper speelt scoort voor een speler die veel minder kost per seizoen zelfs als je de transfersom meeneemt. Torres heeft een veel beter goalinstinct en kan op meerdere posities spelen. Hij heeft de ideale leeftijd om samen met Pedri, Gavi, Nico, Araujo en Ansu Fati voor vele jaren van belang te zijn.
 
real8madrid
 
8
29 januari 2022 om 17:26
Torres een veel beter goalinstinct? 27 goals en 22 assists in 153 wedstrijden vs 53 goals en 50 assists in 208 wedstrijden. Daar hoef je geen rekenwonder voor te zijn hoor. Los daarvan, ik heb nooit beweerd dat Torres geen prima speler is of dat ie Barca niet sterker maakt. Daar ben ik het namelijk volledig mee eens en zijn dus geen argumenten die mijn mening gaan veranderen. Ik heb altijd beweerd dat het gewoon een domme ego transfer was en Barca er veel meer bij gebaat was dat geld elders te investeren.
 
ConchaEspina
 
3
29 januari 2022 om 17:33
Tot 3 weken geleden werd Torres niet beschouwt als vervanger van die blessuregevoelige speler die men absoluut wou laten verlengen, maar als aanvulling. Verder heb ik toch ook het gevoel dat men wat paniekaankopen aan het doen is en er tot nu toe weinig strategie achter Laporta zijn visie zit. Xavi was eerst niet ervaren genoeg volgens Laporta, maar 6 maanden later wel. En qua transfers gaat men van Morata naar Aubameyang en speelt men uiteindelijk met Luuk de Jong die bij het afval werd gezet en eigenlijk de laatste tijd de punten zit te redden. Xavi zweert dan bij tiki taka, maar ziet dat er geen diepgang is in het elftal zonder Fati en Dembele en beseft dat de identiteit toch wel onderliggend is als je dringend punten moet halen voor het behalen van CL. Dan wordt er toch maar gekozen om een pure atleet te halen zoals Adama om dan in de komende wedstrijden daar ballen op te pompen die dan hopelijk worden binnengekopt door Luuk de Jong. Het kan verkeren.
 
ViscaCatalunya
 
3
29 januari 2022 om 17:35
Hij loopt 1 op 2 bij Spanje en staat op het punt een record van David Villa uit de boeken te schieten. Bij Valencia was hij meer een pure winger dus die statistieken zijn wat verouderd maar Guardiola vindt hem ook meer een spits dan buitenspeler. Zijn statistieken bij City zijn ook heel goed. Net als bij Spanje.
 
real8madrid
 
7
29 januari 2022 om 17:49
Je hebt het over goalinstinct van Torres en Dembele. Maar ik mag de cijfers niet vergelijken want bij Valencia was Torres nog een winger. Koekoek, wat is Dembele dan frisse? Nogal selectief om dan met een argument te komen als 'ja maar bij Spanje'. Nogmaals prima speler, uitstekend zelfs. Maar meer goalinstinct dan Dembele is gewoon klinklare onzin. Wat niet is kan nog komen natuurlijk maar momenteel is daar gewoon niets van waar.
 
ConchaEspina
 
0
29 januari 2022 om 18:02
Tja Kaka, Hazard,... ook allemaal (en meer gevestigde) wereldspelers. Op papier. Nadien moet je nog zien hoe het allemaal verloopt. Canales, Pedro Leon, Ceballos,.. ook allemaal veelbelovende spelers met een uitstekende start. Nadien moet je nog maar zien hoe het effectief verloopt (o.a blessures). Iets voorzichtiger zijn met Fati en Torres zou geen kwaad kunnen, kwestie van de mogelijke teleurstelling in te perken. Sinds de handtekening van Torres en de niet handtekening van Dembele is de ene verandert in een koekenbakker en de andere de grootste legende to-be van het Spaanse elftal. Het hoeft niet zwart of wit te zijn. Portillo die schoot ook alles aan gort in de jeugd om nadien bij Club Brugge te spelen met alle respect. Als Guardiola ook Torres als het grootste Spaanse talent in lange tijd zag, lijkt het mij trouwens sterk dat hij, met 'Barca-DNA', die dan zo makkelijk laat gaan voor een niet super buitensporige som. Denk dat je een De Bruyne/gundogan bv. nooit van zijn leven wegkrijgt. Torres was een buitenkansje dat net terugkomt van een goede nations league (of Ek?), momenteel hot is in Spanje en een manier voor Laporta om at spierballen gedrag te vertonen dat Barcelona 'nog steeds bij de top hoort waar iedereen nog altijd van droomt'.
 
ViscaCatalunya
 
1
29 januari 2022 om 18:05
We zullen het zien de komende maanden. Ik verwacht wel 8 goals van hem de tweede seizoenshelft. Waarom is het selectief om naar zijn laatste wedstrijden te kijken. Hij heeft zich ontwikkeld tot doelpuntenmaker. De wedstrijden van Spanje en bij City zijn veel recenter dus relevanter.
 
R.madridista
 
1
29 januari 2022 om 20:14
Hahah Visca je praat over goalinstinct en dat de cijfers van Torres verouderd zijn omdat hij winger was bij Valencia, maar wat is Dembele dan??
 
ElFaraonDCamas
 
6
29 januari 2022 om 22:23
Visca je lult je alleen maar in een lastigere situatie waar je jezelf alleen maar meer tegen spreekt. Ik vind torres een prima transfer hoor, al is 55+10 miljoen imo wel weer veel voor een wisselspeler en een club met financiële problemen
 
real8madrid
 
5
29 januari 2022 om 16:40
Gebrek aan betere opties en de hoop dat zijn prestaties aan een gebrek aan interesse en motivatie te wijden zijn en dat door verandering van omgeving kan omslaan.
 
Lierse1997
 
6
29 januari 2022 om 16:42
Ik zie eigenlijk sowieso niet in waarom ze per se een extra aanvaller moeten hebben. Ferran, Fati, Dembele, Depay, Braithwaite, jutgla, de jong en abde is voldoende zou je denken. En als ze nu niet om een of andere onverklaarbare reden dembele uit de selectie willen werken dan is er zelfs genoeg kwaliteit aanwezig in die namen.
 
real8madrid
 
1
29 januari 2022 om 16:48
Maar van al die spelers zijn er maar 2 die van nature in de spits kunnen spelen en dat zijn Jutgla en De Jong, geen namen waar je op slag warm van wordt toch? Wat mij betreft was het gewoon idioot om zoveel geld uit te trekken voor Torres an hadden ze in de eerste plaats voor een goedkope spits of spits op huurbasis moeten gaan. Nu is het gewoon zoveel mogelijk tegelijkertijd proberen en de financiele grenzen opzoeken zonder dat er echt een plan achter lijkt te zitten imo.
 
Lierse1997
 
4
29 januari 2022 om 16:52
Bij Spanje speelt Torres weldegelijk in de spits dus dat kan je dan wel eens proberen lijkt me. Verder is het ook niet echt een heel snelle speler met een dribbel. En aubameyang is een mooie naam, maar die was echt heel slecht bij Arsenal begin dit seizoen. De kansen die hij miste waren abnormaal.
 
ModricMagic
 
3
29 januari 2022 om 16:57
Torres moet je ook als een soort spits gebruiken. Als buitenspeler mist die gewoon snelheid en de dribbel. Ook bij City speelde Guardiola hem veel vaker als spits dan als buitenspeler.
 
ViscaCatalunya
 
1
29 januari 2022 om 17:18
Torres kan hangend aan de buitenkant spelen en als spits. Vanaf links kan hij mooi naar binnen komen. Als je aan de andere kant een pure buitenspeler hebt staan dan creeer je genoeg breedte.
 
Lierse1997
 
1
29 januari 2022 om 17:41
Guaporta heeft eens een best goede analyse gemaakt waarin het woord breedte best centraal stond en opeens is dat het nieuwe begrip dat steeds opgerakeld wordt. Weet je wie ook breedte kan creëren in de selectie vanaf de linkerkant? Dembele.
 
ViscaCatalunya
 
3
29 januari 2022 om 17:47
Op de tribune creeert hij nog meer breedte. Breedte is een gangbaar begrip. In de Spaanse sportkranten wordt het steeds benadrukt dat Xavi weer terug wil keren naar buitenspelers die aan de zijlijn staan geplakt. Daarom prees hij Dembele ook zo. Ook om hem over te halen bij te tekenen. Wat helaas mislukte.
 
real8madrid
 
2
29 januari 2022 om 18:41
Volgens transfermarkt heeft ie bij Spanje 2 van de 22 wedstrijden als spits gespeeld. Bijna al zijn goals waren van op een andere positie. 9 goals waren vanop de linker of de rechtervleugel, inclusief die hattrick tegen Duitsland in die 6-0. Tegen Italie op het ek scoort hij 2 vanuit de spits maar verder komen we niet.
 
real8madrid
 
0
29 januari 2022 om 16:39
Het hele salarisprobleem is natuurlijk zeer makkelijk te omzeilen bij huurconstructies als deze. Een huursom betalen twv het salaris en ondertussen het salaris door de club die eigenaar is van de speler laten doorbetalen. Ik riep begin deze maand al dat Barca wellicht naar Aubameyang kon kijken als ze zonodig een echte spits nodig hadden (eerder dan zoveel geld over de balk te smijten voor Torres). Nu lijkt het me echter te laat. Lijkt me namelijk zeer sterk dat ze Dembele tegen dinsdag nog buiten geveegd krijgen.
 
ElFaraonDCamas
 
3
29 januari 2022 om 22:29
Wat moet barca nou met aubameyang? Ik vind 55+10 voor torres te veel maar beter dan auba. Die gek is in de 30, problematisch, madridista (net als torres overigens) en verdiend 4 ton per week. Had ik toch liever bij de ex vriendjes van barca aangeklopt om een aantrekkelijke deal (duur maar betalen in 6 jaar) te sluiten over torres.
 
Goat10
 
1
29 januari 2022 om 16:42
Als Dembele nu niet vertrekt dan kan Barca hem beter opstellen. De andere aanvallers bij Barca zijn niet beter, ze kunnen hem dus best wel gebruiken. Xavi heeft wel gezegd dat hij niet meer op Dembele rekent, maar moest nu niet vertrekken, denk ik wel dat Xavi hem terug gaat opstellen.
 
SocioFan1
 
3
29 januari 2022 om 16:42
Barca, Xavi is heel duidelijk bezig. Snelheid en diepgang aan het team toevoegen. Ze zijn veel te statisch geweest en Dembele gaat niet meer spelen. Met die 3 nieuwe (2 tijdelijke) transfers kun je tegenstanders uit elkaar spelen, veld breder maken en met diepgang aan de zijkant ontstaan er gaten centraal. En men kan roepen vreemde transfers maar ze kunnen niet veel en de top 4 plek moeten ze toch echt binnen halen. Geen CL is denk ik een ramp voor hen.
 
ConchaEspina
 
0
29 januari 2022 om 17:40
Het is dan toch enorm vreemd dat je nu absoluut een statement wilt afgeven met Dembele, terwijl je hem nog enorm kan gebruiken voor het behalen van je doelstelling. Je kan wel zeggen blessuregevoelig, inefficient,... en toch is hij beter dan al de concurrentie (wat ook veel zegt) en had je hem heel graag laten bijtekenen. Zelfde kan je zeggen over Bale: als die zijn hoofd en fitheid erbij houdt is hij makkelijk de beste rechtsbuiten tov Asensio en Rodrygo. Afgelopen wedstrijden hebben we gezien hoe statisch en ongevaarlijk Barcelona is zonder (type) Dembele. Met meer geluk dan kunde trekken ze die punten nog over de streep, maar zo ga je de top-4 niet behalen. Real kan Bale links laten liggen, omdat die sportief niks meer bijbrengt als hij speelt. Maar Dembele was ook tegen Real dé speler waar alle dreiging van afkomt en dus gaten trekt voor andere spelers. Die ga je voor je eigen trots dus links laten liggen. Andere spelers met dezelfde contractsituatie worden tot de laatste dag nog gebruikt, zeker als ze bij de betere spelers horen van de selectie.
 
vastrekuh22
 
0
29 januari 2022 om 16:57
Zie Auba niet naar Barca gaan omdat ik niet de verwachting heb dat Dembele weggaat deze winter
 
miki1959
 
2
29 januari 2022 om 17:39
Aubameyang heeft toch altijd geroepen dat Real Madrid zijn droomclub is. Mooi dat hij dan nu naar Barcelona gaat.
 
messi_123
 
0
29 januari 2022 om 17:47
Hij is ook geen barca spits, ik hoef aubameyang niet, hij is een pure madrid speler ook naar mijn mening, geef mij maar liever iemand anders
 
real8madrid
 
6
29 januari 2022 om 17:54
Ach ja, die hele droomclub babbel is altijd leuk en aardig tot blijkt dat de club in kwestie geen interesse heeft maar de concurrent wel of simpelweg meer wil betalen. Niets nieuws.
 
GunneRo
 
1
29 januari 2022 om 17:57
Prima, betrek Depay maar in de deal. Hebben we meer aan voorin dit seizoen.
 
sebasjuh
 
1
29 januari 2022 om 18:05
Zal er nu ook een boete clausule aan hangen als Barca het niet redt? Dan zit Arsenal met een dure speler waar ze eigenlijk rekening mee hielden dat die weg zou zijn. Wel typisch Spaans beleid eerst al iemand halen met het geld wat er niet is voordat je gaat onderhandelen om een speler die weg moet anders valt alles in duigen. Alleen voor Barca hoop ik echt dat Dembele lekker blijft en een half jaar rustig aan doet en niet hals over kop weggaat. Dit beleid is echt om te janken van Barca.
 
Bertos
 
2
29 januari 2022 om 19:08
De boekhouders van barcelona zijn tovenaars. Aubameyang, Torres, Traore allemaal binnenhalen dan wel huur en supertruuk Haaland in de zomer zoals Laporta zelfverzekerd is. Wellicht kan hij me helpen aan een woning van 6 of 7 ton en een auto van 1 ton terwijl mijn inkomen niet in de buurt komt van 1 ton.
 
Garrincah
 
1
29 januari 2022 om 19:44
Je kan als Barca fan dan hier tegen zijn maar gezien de hele financiële situatie is het echt niet gek. Auba is echt een goeie speler en met vertrouwen en nieuwe uitdaging geeft hij je 20 goals per seizoen. Adama is ook zo’n speler die geen verdediger graag ziet komen. Als Real fan ben ik blij als deze injecties Barca weer wat doet opleven want een goed Barca , Sevilla etc betekent mooie wedstrijden en vooral dat Real zich niet kan veroorloven te slapen, zowel in beleid als opt veld. De beste Barca ooit heeft gezorgd voor een van de beste Real Madrid periodes.
 
La Walo
 
1
29 januari 2022 om 19:56
Beter weg met dembele. Zoveel jaren en kan zijn drempel niet zetten.
 
acmilanajax
 
0
30 januari 2022 om 15:34
ze zijn het in Barcelona echt helemaal kwijt. Wat moet je nou in vredesnaam met Auba en Traore. Zijn beide heel erg matig in de kleine ruimte en moeten het vooral hebben van counters. Ook zijn ze beide nog eens hopeloos uit vorm. Dit wordt, net zoals Traore, denk ik helemaal niks.
 
Ruiz_FCT
 
2
30 januari 2022 om 15:41
Wat een transferbeleid daar in Barcelona, echt lachwekkend slecht.
 
Flamezzz
 
0
30 januari 2022 om 20:57
Leg anders eens snel uit waarom Auba, die al jaren garant staat voor veel goals, niet binnen de ploeg zou passen (die op zoek is naar een afwerker)?
 
Ruiz_FCT
 
0
31 januari 2022 om 12:24
Dat ze iemand halen die schandalig uit vorm is en sowieso nooit een ster is geweest in de kleine ruimtes of snel combinatievoetbal. Daarnaast zal hij weer een flinke zak geld kosten want Arsenal wilde hem maar al te graag ergens slijten, ook als het alleen huur betreft.
 
Broma
 
2
30 januari 2022 om 15:52
Jammer dat de breuk met Arsenal blijkbaar definitief is. Had gehoopt dat er nog ergens een pot lijm in de kast stond. Dan is het maar beter dat hij gaat en Barca is natuurlijk een prachtige bestemming. Alleen het weer is al 20x beter dan in Londen.
 
50pMaroc
 
1
30 januari 2022 om 16:00
Te gestoord voor woorden dat Barca gewoon spelers kan blijven halen, een schuld die hoger is dan de totale omzet en ze blijven gewoon doorgaan. Ik dacht dat de UEFA aan Financial Fair Play deed? Of geldt dat niet voor de grootmachten?!
 
Barca--070
 
1
30 januari 2022 om 16:04
Dat je na al die tijd nog steeds met zulke onzin komt bewijst wel dat je er totaal geen kennis van hebt. Zo vermoeiend dit soort dingen keer op keer te lezen
 
real8madrid
 
4
30 januari 2022 om 16:08
Wat is er precies onzin aan die reactie? Het enige 'verkeerde' eraan is dat ie blijkbaar niet op de hoogte is dat de Uefa FFP tijdelijk opgeschort heeft vanwege Corona.
 
Barca--070
 
2
30 januari 2022 om 16:14
Omdat het gaat om huurtransfers… omdat er ook best wat spelers met gigantische salarissen vertrokken zijn…. Omdat La Liga 1 van de strengste regels heeft betreft FFP (vooral salary based)… omdat er in salaris wordt gekort bij enkele grootverdieners waardoor er meer ruimte is voor nieuwe (huur) transfers…. Omdat de kortlopende schulden zijn omgezet naar langlopende schulden (jazeker met een nieuwe lening) wat zorgt voor meer speling… zo even een aantal redenen waarom een opmerking als “oh de ffp geldt niet voor grootmachten” compleet verworpen kan worden.
 
real8madrid
 
1
30 januari 2022 om 16:38
Omdat het gaat om huurtransfers Die kosten ook geld. Auba kost je voor de komende 5 maanden al gauw 5-8 miljoen euro. omdat er in salaris wordt gekort bij enkele grootverdieners waardoor er meer ruimte is voor nieuwe (huur) transfers Dat maakt het niet minder frappant, eerder andersom lijkt me. Ik zie niets in jouw argumenten die de verontwaardiging van de gemiddelde voetbalfan zoals hierboven onterecht maakt. Ik heb begrip voor deze huurtransfer hoor, maar de verontwaardiging van de meeste mensen lijkt me volkomen begrijpelijk. Nogmaals, hij lijkt niet op de hoogte te zijn van de staat van ffp bij Uefa en dat meegenomen zou hij een terechte opmerking maken over de grootmachten. Een vergissing maakt nog geen onzin?
 
real8madrid
 
2
30 januari 2022 om 16:06
Lijkt me dat de Athletic weer eens onzin verkoopt. Ik denk eerder dat Barca geen salaris betaald maar wel een huursom. Zie echter niet in hoe ze zonder een vertrek van Dembele Auba uberhaupt zouden kunnen inschrijven met zijn salaris. Als ze pakweg 20.000 euro per week salaris betalen valt hij echter makkelijk in te schrijven. Daarbovenop 8 miljoen betalen aan Arsenal als 'huursom' en dan kan Arsenal zijn salaris doorbetalen.
 
Dariush-Gooner
 
0
30 januari 2022 om 16:13
Elk speler raakt na 2 jaar in verval bij Arsenal. Gebrek aan ambitie en visie.
 
Carrasco
 
2
30 januari 2022 om 16:19
Een prima deal. Fc Barcelona heeft een spits nodig. Auba is een prima speler, en daarnaast een huurdeal met geen extra kosten behalve salaris.
 
Adzevedo
 
1
30 januari 2022 om 16:24
Echt ideaal als je zelf voortdurend de bal hebt omdat de meeste tegenstanders zich ingraven: spitsen halen die uitblinken wanneer ze ruimte krijgen. De visie is ook wel duidelijk: Gods zegene de greep halen we in mei CL voetbal. De ene oude vedette die teveel verdiend is nog niet verhuurd of ze halen alweer de volgende voetballer die over zijn top is of geven doodleuk weer tientallen miljoenen uit waar je ook vraagtekens bij kan stellen. De verhalen over Laporta die bezig is met een mega transfer om Haland te halen terwijl tegelijk verhalen over de schulden en salarislimieten naar buiten komen helpen ook niet mee. Eigenlijk denk je dan als buitenstaander toch : hopelijk halen ze geen CL en moeten ze echt op de blaren gaan zitten.
 
blaugrana11
 
0
30 januari 2022 om 16:49
zie mensen wel weer zeiken, maar Auba is vergelijken met memphis gewoon R9 niveau. Adama ( fati als ie fit is)-auba-Ferran is gewoon een sterke aanval voor la liga begrippen.
 
Sjaaaaak
 
0
30 januari 2022 om 17:14
Je kan het proberen goed te praten maar dat heeft geen zin, dit is gewoon pure armoede en hiermee ga je zeker geen CL halen.
 
El Fenomeno
 
0
30 januari 2022 om 17:30
Altijd al een redelijk beperkte spits gevonden. Zeker als je wilt rondtikken rond de zestien heb je weinig aan hem, want dan kan die zijn snelheid niet goed gebruiken en zijn balbehandeling is niet zo goed. Typische Barcelona aankoop en het verbaasde mij niet dat Juventus ook interesse in hem had. Dan miste je alleen nog United en dan heb je de drie clubs met het meest waardeloze transferbeleid ooit in één adem kunnen noemen.
 
GustavoFring
 
0
30 januari 2022 om 18:39
Alles is minder na Messi he. Ze mochten hun handjes fijn knijpen in de periode 2008 t/m 2015. Toen Xavi vertrok werd alles minder en minder vanzelfsprekend het voetbal