Of u nu weinig tot geen of veel ervaring met Google Ad Grants heeft, hier vindt u de benodigde hulp om het optimale rendement uit uw account te halen.
Door de maatregelen die in meerdere landen worden getroffen met betrekking tot COVID-19, hebben non-profitorganisaties te maken met uitzonderlijke uitdagingen. Met deze tips voor uw Ad Grants-advertenties kunt u zich aanpassen aan de snel veranderende marktomstandigheden.
Selecteer de zoekwoorden waarbij u een advertentie wilt weergeven en voeg deze samen in advertentiegroepen met een bepaald thema. Maak drie tot vijf overtuigende advertenties per advertentiegroep die relevant zijn voor de zoekwoorden in die advertentiegroep. De advertenties rouleren en er wordt voorrang gegeven aan advertenties die beter presteren dan andere advertenties in de advertentiegroep.
Google Ads laat zien hoeveel mensen op uw advertenties hebben geklikt. Daarnaast kan Google Ads of Google Analytics bijhouden wat klanten doen zodra ze op uw site zijn gekomen. Lees onze handleidingen voor specifieke derde partijen als u donaties bijhoudt via derden (zoals PayPal of GiveLively).
'Aantal conversies maximaliseren', een strategie van 'Slim bieden', stelt biedingen automatisch in. Op die manier kunt u binnen uw budget zoveel mogelijk conversies genereren. In Ad Grants kan het systeem door middel van 'Aantal conversies maximaliseren', 'Doel-CPA' of 'Doel-ROAS' meer bieden dan het maximum bod van USD 2 op programmaniveau (als de prestaties van uw account daar aanleiding toe geven).
Leren in de praktijk voor studenten, echte impact voor non-profitorganisaties. Werk samen met door Google Ads gecertificeerde studenten om uw accounts te evalueren en te optimaliseren.