JanSport pakt uit met 13% meer conversies rondom het begin van het schooljaar

JanSport is de toonaangevende en grootste producent van rugzakken ter wereld. Het bedrijf verkoopt stijlvolle en functionele rugzakken en andere outdooruitrusting, zowel via fysieke winkels als online.

Doelen

  • Productgegevens updaten in Google Shopping.

  • De vermeldingen in Google Shopping verbeteren.

Aanpak

  • Goede productinformatie ingediend bij Manufacturer Center.

Resultaten

  • Conversiepercentage met 13% gestegen.

Door volledige en juiste productgegevens te uploaden in Manufacturer Center heeft JanSport de kansen verhoogd om op te vallen in de drukke marktplaats. Uiteindelijk hoopt het bedrijf op deze manier meer producten te verkopen aan consumenten.

Na de zomervakantie van 2015 gebruikte JanSport Manufacturer Center om de productafbeeldingen, -beschrijvingen en -gegevens te updaten zodat de producten van het merk beter op Google zouden worden weergegeven. JanSport updatete bijvoorbeeld het Big Student-model rugzak met uitgebreidere beschrijvingen die de nadruk leggen op de twee grote vakken, het vak voor de waterfles en de extra grote capaciteit van de rugzak. Deze informatie zorgde voor een betere vermelding in Google Shopping en andere Google-services zoals Google Express, waardoor kopers beter geïnformeerd zijn over wat ze kopen. JanSport zag het conversiepercentage via Google stijgen met 13% voor de rugzakken met geüpdatete productgegevens, vergeleken met producten zonder deze updates.