Speakman scoort met een 8% hogere conversie

Speakman is een fabrikant van hoogwaardige douche- en badproducten. Het bedrijf is opgericht in 1869 en is gevestigd in Wilminton, Delaware. Speakman levert unieke douchekoppen, douchesystemen en kranen.

Doelen

  • Kopers voorzien van verbeterde content buiten de eigen webpagina.

Aanpak

  • Samengewerkt met Salsify om goede productinformatie in te dienen bij Manufacturer Center.

Resultaten

  • Conversiepercentage met 8% gestegen.

Speakman werkt met verschillende verkopers om hun producten op internet te promoten via online advertentie-oplossingen zoals Google Shopping-advertenties. Het weergeven van Shopping-advertenties via die verschillende verkopers was echter een uitdaging. "We hadden geen mogelijkheid om onze verbeterde productcontent (video's, afbeeldingen met een hoge resolutie en langere beschrijvingen) te gebruiken om buiten onze webpagina te communiceren met consumenten," vertelt Allison Bromwell, Digital Marketing Manager bij Speakman. Daarom is het bedrijf Google Manufacturer Center gaan gebruiken, een gratis tool om fabrikanten te helpen hun producten op een goede manier te presenteren voor kopers op Google.com en andere Google-services.

Het team van Speakman werkt samen met Salsify, een partner voor het beheer van productinformatie, om hun uitgebreide productinformatie naar Manufacturer Center te sturen en deze vervolgens te gebruiken in Shopping-advertenties. Doordat het bedrijf uitgebreidere en volledige gegevens heeft toegevoegd, zoals verschillende productafbeeldingen en zelfs video's van de producten in gebruik, heeft Google ervoor kunnen zorgen dat gebruikers relevantere resultaten te zien krijgen als ze zoeken naar Speakman-producten, zoals de Speakman Reaction- en Icon-douchekoppen. Na het updaten van de productgegevens is de conversie vanuit Google voor Speakman-producten met 8% toegenomen, vergeleken met producten die niet geüpdatet zijn.

"Manufacturer Center heeft ons geholpen om onze YouTube-video's zichtbaar te maken voor consumenten, precies op het moment dat ze zoeken naar informatie over onze producten"
- Allison Bromwell, Digital Marketing Manager

Speakman kijkt ernaar uit om nauw te blijven samenwerken met Google en Manufacturer Center om extra functies te ontdekken die bijdragen aan het online succes van het bedrijf. "Bij het uitbreiden van ons assortiment blijven we Manufacturer Center graag gebruiken om nieuwe manieren te vinden waarop we kunnen communiceren met onze consumenten terwijl ze winkelen," vertelt Bromwell.