Action Against Hunger

Al bijna 40 jaar leiden we de wereldwijde strijd tegen honger in bijna 50 landen. We redden de levens van kinderen en werken voor en na een ramp samen met hun community's. We stellen mensen in staat om voor zichzelf te zorgen, hun kinderen gezond te laten opgroeien en welvarende community's op te bouwen. We zijn constant op zoek naar nog effectievere oplossingen, en delen onze kennis en expertise met de rest van de wereld. We streven naar verandering op de lange termijn. We geven niet op voordat honger de wereld uit is.

Omvang van de werkzaamheden

Large

Sector

Internationale/buitenlandse zaken

Doelen

Efficiënter samenwerken

Uw verhaal delen

Donateurs gemakkelijker bereiken

Contact leggen met supporters

Product

Google Workspace for Nonprofits

Google Ad Grants

Non-profitprogramma van YouTube

Foto ter beschikking gesteld door

Jana Asenbrennerova

Website

https://www.actionagainsthunger.org

Uitdaging

Ernstige ondervoeding kost elk jaar 1 miljoen kinderen het leven1. Maar deze crisis is te voorkomen en te behandelen. Action Against Hunger streeft ernaar deze ondervoede kinderen op tijd te bereiken en hen te redden. Helaas ontvangt Action Against Hunger heel weinig financiering voor marketing, communicatie en informatietechnologie. De organisatie wil wel graag in deze gebieden investeren, maar beschikt niet over de middelen die nodig zijn om programma's grootschaliger te maken.

Als wereldwijde organisatie is communicatie van het grootste belang. De gedecentraliseerde communicatiemiddelen van Action Against Hunger bleken echter een uitdaging. Verschillende teams gebruikten verschillende methoden om met elkaar berichten uit te wisselen en telkens wanneer iemand met een collega wilde praten, moest hij eerst te weten komen wat zijn individuele gebruikersnaam was en die vervolgens toevoegen aan de relevante berichten-app.

Levens redden betekent voor Action Against Hunger dat de organisatie 24/7 operationeel moeten zijn. Het kostte echter moeite om de servers continu te onderhouden. Dat, samen met dreigingen van natuurrampen zoals de orkaan Sandy in New York waardoor de servers zonder stroom konden komen te zitten, zou tot verlies van alle informatie kunnen leiden.

Action Against Hunger heeft deze uitdagingen met de tools van Google weten te overwinnen en kan zich nu beter richten op het redden van levens.

Verhaal

Action Against Hunger gaat uit van een revolutionaire aanpak van ondervoeding die Community Management of Acute Malnutrition (CMAM) heet. Hierbij krijgen ouders een pindapasta die rijk is aan voedingsstoffen, eiwitten en calorieën mee naar huis om hun kind te behandelen. Deze kant-en-klare therapeutische voedingsmiddelen lijken op eiwitrepen en hoeven niet te worden bereid of gekoeld. Wanneer kinderen thuis worden behandeld, hoeven de ouders niet met hen naar verre gezondheidscentra te reizen en kunnen ze ervoor zorgen dat ook de rest van het gezin gezond blijft.

Action Against Hunger maakt in de strijd tegen honger gebruik van tools van Google. Met Ad Grants en YouTube kan Action Against Hunger meer geld inzamelen voor programma's en veel beter nieuwe doelgroepen bereiken.

Action Against Hunger gebruikt Ad Grants als onderdeel van het door deze organisatie opgestelde rampenplan. Toen bijvoorbeeld de hongersnood in Zuid-Soedan werd aangekondigd, plaatste de organisatie snel advertenties om relevante zoektermen te targeten en mensen in staat te stellen een belangrijke bijdrage te leveren aan de hulpactie. Toen ebola voorpaginanieuws werd, begon Action Against Hunger via het Ad Grants-account onmiddellijk met het targeten van zoekwoorden om mensen die op zoek waren naar informatie aan te moedigen om actie te ondernemen. De organisatie gebruikt vervolgens Google Analytics om op gegevens gebaseerde beslissingen te nemen ter verbetering van de fondsenwerving en optimalisatie van de betrokkenheid van gebruikers. Dankzij Ad Grants werd de omzet jaar na jaar nagenoeg verdubbeld en de verwachting is dat dit ook dit jaar weer zal gebeuren.

Sinds de migratie naar Google Workspace in 2013 zijn de communicatie- en samenwerkingsmethoden van Action Against Hunger volkomen veranderd. Google Meet is bijvoorbeeld de standaard berichten-app geworden binnen de hele organisatie, waarmee iedereen binnen het wereldwijde netwerk van de organisatie met elkaar kan praten. Nu kan iemand in het kantoor in Londen snel iets navragen bij een collega in New York, via een chatbericht of door zich aan te sluiten bij een videovergadering in Google Meet. Gmail en Google Drive zijn essentiële onderdelen geworden bij het vergroten van de productiviteit. Google Workspace is nu de ruggengraat van de organisatie geworden, waardoor medewerkers waar ook ter wereld effectiever kunnen communiceren en beter kunnen samenwerken. Het is essentieel gebleken om niet met meerdere versies van documenten te werken, maar in realtime in verschillende tijdzones samen te werken aan documenten.

"In de afgelopen 20 jaar is het aandeel ondervoede mensen op de minst ontwikkelde plaatsen in de wereld bijna gehalveerd. Dat is iets om te vieren. En het is te danken aan de steun van organisaties zoals Google. Onze samenwerking met Google heeft ons geholpen grote vooruitgang te boeken. In Cambodja gebruiken we technologieën van Google om duurzame oplossingen voor ondervoeding te implementeren. In de Verenigde Staten maken we tevens gebruik van Google Ad Grants en Google Analytics. Dankzij deze tools krijgen we waardevolle inzichten in onze online prestaties."

Andrea Tamburini, CEO van Action Against Hunger

Impact

Vorig jaar heeft Action Against Hunger met zijn voedingsprogramma's 1,5 miljoen mensen bereikt1. In de afgelopen 10 jaar is het aantal kinderen dat wordt behandeld voor ernstige acute ondervoeding verdrievoudigd1. Investeren in voeding is een van de meest rendabele en effectiefste interventiemiddelen die er bestaan. Nieuw onderzoek toont aan dat elke $ 1 die in de eerste 1000 dagen in de voeding van een kind wordt geïnvesteerd, gemiddeld $ 16 aan voordelen2 oplevert. Investeren in voeding geeft kinderen de basis voor een gezond, productief leven en legt het fundament voor duurzame wereldwijde vooruitgang op het gebied van gezondheid en ontwikkeling.

Ad Grants heeft in de afgelopen 12 maanden 158.000 mensen naar de website van Action Against Hunger doorgestuurd en er is meer dan $ 66.000 ingezameld. Aangezien het slechts $ 45 dollar kost om een kind met ondervoeding te behandelen, krijgen 1466 kinderen nu een kans om te overleven.

Action Against Hunger heeft meer dan $ 20.000 opgehaald via websiteverwijzingen van YouTube, die konden worden gevolgd via de functie 'E-commerce bijhouden' van Google Analytics. Action Against Hunger heeft veel uitdagingen met hulpmiddelen weten op te lossen dankzij Google voor Non-profitorganisaties, waardoor er uiteindelijk meer levens konden worden gered.

1. Bron: https://www.actionagainsthunger.org/impact/nutrition
2. Bron: https://www.actionagainsthunger.org/sites/default/files/publications/Action-Against-Hunger-2015-Annual-Report-web.pdf

Ontdek hoe andere organisaties een verschil maken met Google voor Non-profitorganisaties.