Door naar content

Beheer hoe uw producten worden getoond op Google

Ontdek hoe u met Merchant Center uw producten toevoegt, optimaliseert en promoot op onder andere Google Zoeken, Maps en YouTube.

Nu beginnen

Animatie afspelen

Animatie onderbreken

Hoe Merchant Center werkt

Presenteer uw producten al binnen enkele simpele stappen op Google.
STAP 1

Maak een Merchant Center-account

Verstrek basisinformatie over uw bedrijf, zoals naam, telefoonnummer en website.

Gebruikersinterface waarin een gebruiker vragen beantwoordt over hun bedrijf in Merchant Center.
STAP 2

Uw producten toevoegen aan Google

Nadat u uw productinformatie heeft toegevoegd aan Merchant Center*, kunnen uw producten organisch worden getoond als klanten zoeken naar producten of bedrijven zoals de uwe op onder andere Google Zoeken en Maps.

Producten van uw website toevoegen

Google kan automatisch producten toevoegen die op uw website staan vermeld.

Producten toevoegen met een bestand

Maak een bestand met daarin al uw productdetails (zoals titel, beschrijving en prijs).

Uw e-commercewinkel koppelen

Als u een van onze e-commercepartners gebruikt, kunt u uw winkel koppelen om uw producten automatisch te synchroniseren met Google.

Gebruikersinterface met een lijst met producten die gebruikers mogelijk zien als ze zijn ingelogd bij Merchant Center.
STAP 3

Krijg gepersonaliseerde inzichten

Krijg gepersonaliseerde inzichten over uw bestverkopende producten en de competitiviteit van uw prijzen om de vraag van gebruikers in kaart te brengen, uw voorraad efficiënt te beheren en de verkoop te vergroten.

Modules die gebruikers mogelijk tegenkomen in Merchant Center, zoals een venster met informatie over hun bestverkopende producten en een diagram dat de prijs van hun producten vergelijkt met de prijs van soortgelijke producten van concurrerende bedrijven.
STAP 4

Geef de verkoop een boost met betaalde advertenties

Als u er klaar voor bent, kunt u uw producten verder promoten met Performance Max**, onze krachtige advertentiecampagnes die AI van Google gebruiken om de juiste klanten op het juiste moment te bereiken en zo een groter bereik en meer verkopen te stimuleren. U houdt de volledige controle over uw budget en betaalt alleen als iemand interactie heeft met uw advertentie.

Gebruikersinterface waarin een gebruiker op Google Shopping zoekt naar hardloopschoenen, met een vergroting van de gesponsorde resultaten om deze er beter uit te laten springen.

Veelgestelde vragen

Hoe werkt Merchant Center?

Merchant Center is een gratis tool waarmee verkopers productinformatie en gegevens kunnen toevoegen, zodat hun producten op verschillende Google-platforms kunnen worden getoond.

Nadat u uw producten heeft toegevoegd, kunt u uw Merchant Center-account gebruiken om uw productvoorraad op Google te beheren en gepersonaliseerde rapporten en inzichten te krijgen over productprestaties, trends en benchmarks van concurrenten.

Hoe voeg ik mijn producten toe aan Merchant Center?

Als u Shopify, Woo, PrestaShop of een ander ondersteund e-commerceplatform gebruikt, kunt u uw producten automatisch toevoegen aan Google als u uw e-commercewinkel koppelt aan uw Merchant Center-account. Alle toekomstige wijzigingen aan producten worden automatisch gesynchroniseerd met Google.

Als u geen ondersteund platform gebruikt, kan Google automatisch producten van uw website toevoegen. Ook kunt u handmatig uw productaanbod toevoegen via een bestand of spreadsheet of door afzonderlijke producten in te voeren.

Worden mijn producten geleverd door Google?

Nee. Google helpt klanten om uw producten en winkel te vinden. Als ze iets bij u willen kopen, gaan ze naar uw website en doorlopen ze het betalingsproces, net als andere websitebezoekers. U bepaalt hoe u de producten levert.

Hoe promoot ik mijn producten op Google?

Als u er klaar voor bent, kunt u uw producten promoten met Performance Max, onze betaalde advertentiecampagnes die AI van Google gebruiken om de juiste klanten op het juiste moment te bereiken. U houdt de volledige controle over uw budget en betaalt alleen als iemand interactie heeft met uw advertentie.

Hoe krijg ik support voor Google Merchant Center?

Los snel problemen op door naar het Helpcentrum van Google Merchant Center te gaan. Los veelvoorkomende problemen op, ontdek hoe u uw resultaten in kaart brengt en krijg meer informatie.

Voeg uw producten toe aan Google met Merchant Center

*Als u in de Europese Economische Ruimte, het Verenigd Koninkrijk of Zwitserland bent gevestigd, moet uw Merchant Center-account gekoppeld zijn aan een service voor prijsvergelijking (Comparison Shopping Service, CSS). Ga naar het Helpcentrum van Google Merchant Center voor meer informatie.

**Als u in de Europese Economische Ruimte, het Verenigd Koninkrijk of Zwitserland actief bent, kunt u Performance Max-campagnes gebruiken met elke service voor prijsvergelijking (Comparison Shopping Service, CSS) waarmee u werkt. De advertenties worden getoond op algemene pagina’s met zoekresultaten en op alle andere platforms waarvoor de service voor prijsvergelijking is aangemeld.